tjernsli Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Hei Lurte på om det er noen som kan hjelpe meg? Jeg har to problemer som jeg tror henger sammen. Det ene er at maskinen slår seg av av seg selv etter noe bruk. Det virker som en kontrollert nedstenging da jeg ikke får noen feilmelding ved oppstart, men den slår seg av i løpet av ett sekund. Det andre problemet er at tastaturet ikke funker som det skal f.eks. etter dvalemodus. Da jeg skal skrive inn en nettadresse eller skrive en mail i Outlook så virker tastaturet bare på hver tredje eller fjerde tastetrykk. Det ca et par minutter så er det hele som det skal igjen. Er det noen som har forslag til hva problemet er? Håper på gode svar på to irriterende problemer. Lenke til kommentar
zonko Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Hva slags maskin er det? Legg med link. At maskina kutter kan være et varmeproblem. Merker du varme? Sjekk med progrmmet SIW. Mye støv i viftene kan være årsaken. Lenke til kommentar
tjernsli Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 Hei Det er en HP Pavilion zd8390. Finner ingen link til en slik maskin hos HP, synes som den er ute av prod på tross av at den bare er 2,5 år. Ellers så tror jeg du kanskje har rett angående vifteproblematikken. Har dog forsøkt å blåse bort støv og lort, men jeg opplever stadig problemet. En kollega av meg mente det kanskje kunne være relatert til hovedkortet. Hva slags maskin er det? Legg med link. At maskina kutter kan være et varmeproblem. Merker du varme? Sjekk med progrmmet SIW. Mye støv i viftene kan være årsaken. Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Gå inn i bios og sjekk cpu temp, mye enklere det før man begynner å spekulere støv og greier, er cpu temp ok er saken ute av verden, da er det noe annet snacks som skaper problemer Det med tastaturet har jeg aldri vært borti. Prøv et annet tastatur, mulig windows kødder med noe drivere ellerno? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå