Gå til innhold

Defekt strømforsyning fra mpx.no

Anbefalte innlegg

Hei!

Fikk PCen min på fredag, og bygde den sammen med en kompis samme dagen. Vi fulgte bruksanvisningene til hvert eneste punkt, men likevel ville den ikke starte opp. Så gikk kompisen min ned til faren sin, for å finne noe instrument for å måle om strømforsyningen var dau eller ikke. Etter 30 sekunder mens han var nede begynte det imidlertid å lukte, og så sa det "pang!" og jeg slo av strømmen tvert på av/på knappen på strømforsyningen. Vi hadde ikke koblet noe feil, og det hadde gått ei stund etter at vi hadde satt i strømmen før dette skjedde.

Vi prøvde deretter ram-brikkene på kompisen min sin PC for å se om hovedkortet hadde tatt med seg noen deler, ettersom strømmen kunne gått gjennom hovedkortet og grillt alle delene. Heldigvis for meg så fungerte ram-brikkene, og da er det vel rimelig stor sjanse for at skjermkort osv er reddet?

Uansett, sendte e-mail til mpx samme dag om defekt strømforsyning. Noen som har erfaringer med å sende varer til retur? Tror resten av maskinen er reddet, men kompisen min tilbydde seg å betale for 50 % av varene om harddisk, skjermkort osv er ødelagt (grei fyr). Strømforsyningen var denne:

https://prisguiden.no/product.php?productId=71484

Mvh

Ragnar

Endret av taKenzZz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...