balleand Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Skal kjøpe deler og sette sammen en pc for første gang dere har mye mer peiling en meg men jeg har funnet disse delene så langt: Kabinett: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=86752 Strøm: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=81022 Prosessor: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=81190 Hovedkort: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=87350 Skulle tro de passer sammen. Mangle fremdeles en del og derfor kom jeg her har mellom 13000 og 15000kr å spenne. må kunne kjøre de hardeste programmer og være bra innen gameing. trenger hjelp siden det er første gang og det er kjiipt å sitte igjen med deler som ikke passer Lenke til kommentar
Kim1231451 Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Den amd2 prosessoren passer ikke på amd2+ hovedkort Kjøp deg et amd2 hovedkort, ellers skal vell alt passe sammen Lenke til kommentar
Zuluzion Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Den passer fint den. Hva skal du bruke pcen til? Lenke til kommentar
avRack Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 (endret) AM2+ hovudkort skal vera bakoverkompatibel med AM2, så det oppsettet skal fungere fint sammen ja! Her har eg satt opp eit high-end system til ein pris litt over 11000. Dette er med Intel L775 socket og Quad Q6600. Her får du mykje ytelse for pengane. LINK Endret 13. januar 2008 av avRack Lenke til kommentar
balleand Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 Takk for hjelpen men jeg bytta ut prosessoren med en am2+ selv om hovedkortet er funker med am2. Men jeg har problem med å finne ram til hovedkortet må ha 4gb sant? det er ikke noe som passer som er 4gb vill ikke ha ecc siden jeg har hørt det er dårlig noen som vet hva slags ram jeg skal ha? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Trådstarter bes lese igjennom Retningslinjene for denne kategorien, som er tydelig nevnt i toppen av denne kategorien. Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
Kim1231451 Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Den amd2 prosessoren passer ikke på amd2+ hovedkort Kjøp deg et amd2 hovedkort, ellers skal vell alt passe sammen sorry balleand. min feil..... Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Tråden stenges grunnet dårlig bruk av emnefeltet. Se forøvrig sticky/annonsering. Det fremgår klar at nevnte sticky/annonsering skal leses før en poster i denne kategorien, samt at brudd på denne vil kunne medføre stenging. Du rådes herved til å lese denne og forsøkes på nytt. Et godt emnefelt bør si noe om busjettet ditt, hva maskinen skal brukes til. Har du bestemt deg for div. merker/produsenter (t.d. AMD/Intel, ATI/nVidia) kan dette også med fordel inkluderes. Skal du bare ha visse komponenter kan du med fordel opplyse om hvilke deler det er snakk om. Døme på gode emnefelt: Kontor-PC til under 5000 kr. (Sier noe om bruksområde om budsjett) Ny Stille-PC til 10000 kr. Spill-PC AMD64 og GeForce under 15K (Valgt merke og sier budjsett). Nytt HK, CPU (Intel), RAM max. 7K Minner forøvrig om forumreglene: Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Brudd på nevnte retningslinjene, enten det gjelder dårlig bruk av emnefelt eller særs manglende informasjon i tråden, vil føre til stenging. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg