sk1rty Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 (endret) Det er ferskost. Endret 15. februar 2008 av sk1rty Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Det er ferskost. Lol, ok. Det er altså da i følge Tine en ferskost, også kalt "kvarg".. Jeg fikk vel forsåvidt svar på spørsmålet mitt, uten at jeg ble så veldig mye klokere av den grunn. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 http://no.wikipedia.org/wiki/Kesam Det er en ferskost med mye proteiner og lite fett. Hva ellers vil du vite? Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Vel, det endelige målet med spørsmålet mitt var egentlig å prøve å finne ut hva dette produktet eventuelt heter i utlandet, slik at jeg kan lete etter det når jeg er ute og reiser og trenger noe med proteiner i. Ferskost er litt for vagt, og kvarg litt for spesifikt til at jeg skal kunne resonere meg frem til hva det kan hete på ulike språk. Får vel bare lese på etikettene. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Bacon generelt er genialt grunnet lav mengde karbohydrater og lav GI. Glykose er noe dritt egentlig Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Bacon generelt er genialt grunnet lav mengde karbohydrater og lav GI. Glykose er noe dritt egentlig Store mengder mettet grisefett er vell på ingen måte genialt. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Ingenting er genialt i større mengder. Tror enhver oppegående menneske skjønner dette. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Vann er genialt... Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Vann er genialt...Man kan få for mye av det også Lenke til kommentar
DeTomaso Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 + + = Hm.. det hørtes jo ikke aller værst ut.. Blander du fun light direkte i kesam? Kan du si noe om blandingsforhold? Som fun light og vann eller? Bruker du det som frokost og kvelds eller?? Tror det må prøves :-) Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Ta et par-tre korker med fun light oppi.. bare prøv deg frem første gangen, mer og mer til det blir godt. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Kesam og Funlight er en perfekt erstatning for yogurt. Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Ingenting er genialt i større mengder. Tror enhver oppegående menneske skjønner dette. Helt enig, men uansett hvordan man vrir og vrenger på det. Så blir ikke mettet fett fra gårdsdyr hverken genialt eller sunt. Er du i ketose er det helt ”greit” å få noen av energien sin fra bacon, men det er på ingen måte optimalt. Det blir litt på samme måte som loff kontra grovt brød på en diett med karbohydrater. Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 En ting angående Ketose, bruker kroppen fett som energi før muskler? Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 I ketose bruker kroppen fettet for energikilde fremfor glykose. Kroppen må være i drastisk dårlig form hvis det begynner å fortære muskler for energi. Lenke til kommentar
pfa87 Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 I ketose bruker kroppen fettet for energikilde fremfor glykose. Kroppen må være i drastisk dårlig form hvis det begynner å fortære muskler for energi. Glykose? Hva er det? Du mener kanskje glukose? Lenke til kommentar
DeathBound Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Ingenting er genialt i større mengder. Tror enhver oppegående menneske skjønner dette. Helt enig, men uansett hvordan man vrir og vrenger på det. Så blir ikke mettet fett fra gårdsdyr hverken genialt eller sunt. Er du i ketose er det helt ”greit” å få noen av energien sin fra bacon, men det er på ingen måte optimalt. Det blir litt på samme måte som loff kontra grovt brød på en diett med karbohydrater. http://www.westonaprice.org/knowyourfats/skinny.html Ingenting galt med mettet fett. Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 (endret) Ingenting er genialt i større mengder. Tror enhver oppegående menneske skjønner dette. Helt enig, men uansett hvordan man vrir og vrenger på det. Så blir ikke mettet fett fra gårdsdyr hverken genialt eller sunt. Er du i ketose er det helt ”greit” å få noen av energien sin fra bacon, men det er på ingen måte optimalt. Det blir litt på samme måte som loff kontra grovt brød på en diett med karbohydrater. http://www.westonaprice.org/knowyourfats/skinny.html Ingenting galt med mettet fett. Jeg har ikke sagt at det er noe generelt galt med mettet fett. Jeg har sagt mettet fett fra gårdsdyr. Mettet fett fra naturlige kilder og dyr med naturlig oppvekst er helt topp. Men fett fra disse ulike kildene kan ikke sammenlignes. Forøvrig er ikke weston a price en side der du skal ta alt for god fisk. Det står mye bra der, men det er mye rart og udokumenterte påstander der å Men har du forresten lest linken din? For hvis du leser det de mener om mettet fett, mener de akkurat det samme som jeg sier. Mettet fett fra dyr med naturlig oppvekst er bra, mettet fett fra masseoppdrett er ikke bra. Endret 2. mars 2008 av kengdal Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Hva er forskjellen på mettet fett fra naturlige kilder og mettet fett fra gårdsdyr? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå