Gå til innhold

Mail via Thunderbird og Opera...

Anbefalte innlegg

Det er populært med Opera og Firefox for tiden.

Som nettlesere - helt fine!

Mailsystemene - masse problemer...

Kanskje er de fiksere og på mange måter finere enn slik som Outlook, men personlig har jeg erfart masse rot.

1) Thunderbird fra Mozilla (firefox).

Store problemer med å få den til å virke til tross for korrekt oppsett av tjenernavn.

Så virket den plutselig.

Så, i dag 12.01.08 har den rasert seg selv og godtar ikke de gamle oppsettene den virket med 1 uke.

"Skriv inn gyldig tjenernavn" sier den...Jo, men...

Det var det. Helt håpløst.

2) Opera sitt mailsystem.

Får skrevet og sendt, men ikke lest... Dvs. iblant kom mail 1 time etter at de skulle. Så, får jeg spørsmål om jeg har endret passord... Ser 6 stjerner i feltet. Ok, setter inn det som skulle være der (9 tegn).

Intet mer skjer i positiv retning og --- ved sjekk står det 6 stjerner i passordfeltet og feilmeldingsboksen kommer med sitt infantile spørsmål igjen.

Jeg gidder ikke mer av disse "oppkomlingene". :no:

Har andre hatt slike problemer med Thunderbird og Opera sin mail at de rett og slett ikke gadd mer? :thumbdown:

God kveld og vinter. :thumbup:

wot

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har brukt Thunderbird ganske lenge nå, og aldri fått problemer bortsett fra litt krøll med hotmail kontoen, men det var ikke annet å forvente heller siden man må bruke en hack for å få det til å funke. Med den andre kontoen min har jeg aldri hatt noe som helst problem. :)

Du burde kanskje prøve å forklare problemet ditt her.

Uttaler meg ikke om Opera siden jeg aldri har prøvd mail-systemet der.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg har også brukt Mozilla Thunderbird veldig lenge. Bytta ut Outlook når jeg installerte OpenOffice. Uannsett. jeg har heller ikke hatt noe særlig problemer med Mozilla Thunderbird som jeg kan huske. Jeg bruker online kontoen min i Mozilla Thunderbird jeg da. Det fungerer da fint det synes jeg.

Du får reinstallere Mozilla Thunderbird og sette den opp sikkelig igjen, og når alt fungerer så tar du backup av brukermappa til Mozilla Thunderbird så blir det nok bra skal du se.

Jeg kan heller ikke si noe om Opra e-post systemet da jeg ikke har brukt hverken den e-post delen til Opera eller selve Opera på veldig lenge, men jeg ser ikke på den som noe problem så lenge du setter den opp riktig.

Lykke til.

Hilsen. wil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...