Gå til innhold

Nikon 105 mm og 135mm f/2 DC - spørsmål


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

50mm er fin den. Men har dessverre ikke noe mulighet å leke med de objekttivene her som diskuteres.

 

Får en endelig dom i dag. Skulle det vise seg at den ikke er å oppdrive i Las Vegas, bestiller jeg den selv over nett. I Statene er det 11% tax, og da sparer jeg kun 14% når han må trøble seg gjennom det + risken ved moms i tollen. Blir litt mye ball for en skarve tusing

Lenke til kommentar
I Statene er det 11% tax

Sales tax varierer fra stat til stat. I Nevada er den rundt 7%.

 

 

Han skulle finne den største sjappa i Las Vegas i dag sa han, så han ringer når han står der. Regner med at jeg får en telefon mellom 1800 og 2400 i kveld :fun:

 

Ba han handle med en Domke f-2 også.

Har de ikke f/2 dc vurderer jeg sterkt f2.8 vr Macro....

Lenke til kommentar
I Las Veges og på PMA er heller ikke 105mm f/2 DC å oppdrive :(

Noen som vet om den skal ut av Nikons Sortiment?

 

http://www.nikonusa.com/template.php?going...;productNr=1932

 

Bruk 891 som zip code så får du opp all som har tatt inn 105mm DC i las vegas. Da er det bare å begynne å ringe runt for å finne en som har den inne. Skal ikke ut av sortimentet så vidt jeg vet, men hva vet nå jeg?

 

Rått objektiv sånn btw. jeg elsker mitt 105mm dc mer enn alt annet på jorden ... i hvert fall av fotoutstyr.

Endret av Psyc0re
Lenke til kommentar
Psyc0re:

 

Hvordan syns du Defocus Controllen virker?

 

Er vanskelig i begynnelsen, men hvis du bruker litt tid med å bli kjent med den så åpner det seg mange kreative muligheter. Jeg bruker det ikke så ofte, men når jeg først bruker det og treffer så får man bilder med det som etter min mening er legendarisk kvalitet på bokeh. Akkurat dette er litt subjektivt, men jeg syntes bokeh blir finere med riktig innstilt DC enn uten. Er også gøy å ta bilder der man bruker defocus på forground. Dette syntes jeg er vanskeligere enn å bruke enn defocus på background, men igjen en av de kreative kvalitetene som man har med dette objektivet.

 

Autofocus er også veldig rask med tanke på at objektivet ikke har af motor. Ellers så syntes jeg dette objektivet ett av de mest skarptegnene objektivetene til nikon og farge gjengivelsen er ekstremt god. Personlig så syntes jeg dette er den beste 105mm til nikon, men har dog ikke prøvd den nye 105mm vr, men har problemer med å tro noe annet enn at 105mm DC er hakket vassere, men VR er sweet.

Endret av Psyc0re
Lenke til kommentar

Jeg anbefaler deg å gå for et D2Xs kontra et D2X, bufferflaskehalsen og den mye bedre skjermen er god nok grunn i tillegg til den ekstra tiden til å perfeksjonere produksjonen av D2 serien.

 

D2Xs er klart det beste fotografiske verktøyet jeg har hatt, period- selv om det er andre jeg har større affeksjonsverdi hos. Kanskje derfor det ikke kostet meg noe særlig å selge det heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...