Gå til innhold

Oppgradering av skjermkort.

thunstad

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har i dag et GF3 Ti200 kort.

Kunne tenke meg et bedre skjermkort, men er litt usikker på hva jeg skal velge.

Jeg har bestemt meg for ATI RADEON ???? kort.

Har tittet litt på Radeon 9500, men vil jeg merke noen forskjell fra det jeg har i dag? Eller bør jeg gå for noe bedre.

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du et gammelt system så kan du glemme å oppgradere i det hele tatt :evil:

For å kjøpe seg et Ati 9500 og oppover (gjelder alle nye kort) så bør man ha minimum en 2000+ cpu og et godt hk og minne, ellers så vill du ikke få noe særlig mye ute av det på grunn av flaskehalsen...

En Veldig OC pc er ok sef 8) ...

Lenke til kommentar
Har du et gammelt system så kan du glemme å oppgradere i det hele tatt  :evil:  

For å kjøpe seg et Ati 9500 og oppover (gjelder alle nye kort) så bør man ha minimum en 2000+ cpu og et godt hk og minne, ellers så vill du ikke få noe særlig mye ute av det på grunn av flaskehalsen...

En Veldig OC pc er ok sef  8) ...

Grunnen til at jeg vil oppgradere skjermkortet er at jeg har bestillt meg

Da hadde det også vært greit med et skjermkort som yter litt bedre.

Vil det virkelig være merkbar forskjell fra GF3 TI200 64mb til RADEON 9500 128mb på min nye PC?

I såfall vil det da være merkbar forskjell fra RADEON 9500 til RADEON 9700 PRO?

Grunnen til at jeg spør og graver så mye er at RADEON 9700 PRO koster ca det dobbelt av RADEON 9500.

Lenke til kommentar

Ganske klart, ytelsen vill øke merkbart + at du har et kort som takler di fleste nye spill som kommer på markedet om noen måneder.

Foresten har du en bra nok psu? Kan være greit å ha en 350w hvis du har litt stasj i maskina di.

Og ja, ati 9700pro er det beste kortet på markedet for tiden, et bedre valg er vanskelig...

:)

PS: Valget mellom 9700pro og 9500 kan være vanskelig, I alle fall så kan det være lurt å velge et 9500 kort med 8 pipelines disabled som går ann å enable via drivere/soft.

Lenke til kommentar

Foresten har du en bra nok psu? Kan være greit å ha en 350w hvis du har litt stasj i maskina di.

Jeg har et 550w psu så det bør holde :D

Det blir nok et RADEON kort på meg skal du se. Jeg skal jo trossalt til TG og da frister det med nytt skjermkort :)

Så da er det vel bare penga som bestemmer om det blir et RADEON 9500 128mb eller et RADEON 9700 PRO.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...