Gå til innhold

Erfaring med service fra Elprice?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mest sannsynlig har de ikke lovet noe som helst, men sagt "vanligvis tar det ca 2 uker".

 

Heve kjøpet kan man kun dersom selger ikke klarer å fikse varen innen rimelig tid. RImelig tid er ofte 4-6 uker, spesiellt nå etter jul, det er vanvittig mye servicer i januar.

 

Har sendt mail til forbrukerådet. Men om den ikke er fikset på en måned så vil jeg be om ny. Burde hatt noe loverk å slå i bordet med. Jeg kan snakke for meg. Men om de har "lover" så må jeg finne enogså :p

 

 

 

 

 

hei. jeg kjøpte pcn hos elprice for ei stund siden. merke ACER.

så etter noen månda slutten den lade. å da viste det seg til at ladepinnen av knåkket.

så typisk sa dei at det ikke gikk på garanti at jeg måtte betale 1700!!!

helt rart at dei ikke tok det på garanti. for har jo ikke vært uforsikitg å siden det er en bærerbar pc burde den jo tåle at ladeledning blir tatt ut å inn. blir sikkli irritert.

hadde jo langt i fra råda å betale dissa pengane men måtte jo bare det. for ellers hadde jeg ikke hatt pcn.

Lenke til kommentar
Mest sannsynlig har de ikke lovet noe som helst, men sagt "vanligvis tar det ca 2 uker".

 

Heve kjøpet kan man kun dersom selger ikke klarer å fikse varen innen rimelig tid. RImelig tid er ofte 4-6 uker, spesiellt nå etter jul, det er vanvittig mye servicer i januar.

 

Har sendt mail til forbrukerådet. Men om den ikke er fikset på en måned så vil jeg be om ny. Burde hatt noe loverk å slå i bordet med. Jeg kan snakke for meg. Men om de har "lover" så må jeg finne enogså :p

 

 

hei. jeg kjøpte pcn hos elprice for ei stund siden. merke ACER.

så etter noen månda slutten den lade. å da viste det seg til at ladepinnen av knåkket.

så typisk sa dei at det ikke gikk på garanti at jeg måtte betale 1700!!!

helt rart at dei ikke tok det på garanti. for har jo ikke vært uforsikitg å siden det er en bærerbar pc burde den jo tåle at ladeledning blir tatt ut å inn. blir sikkli irritert.

hadde jo langt i fra råda å betale dissa pengane men måtte jo bare det. for ellers hadde jeg ikke hatt pcn.

 

 

Skal jo noe til for knekke ladekontakten så helt forsiktig har du nok ikke vært

Endret av Loko
Lenke til kommentar
Mest sannsynlig har de ikke lovet noe som helst, men sagt "vanligvis tar det ca 2 uker".

 

Heve kjøpet kan man kun dersom selger ikke klarer å fikse varen innen rimelig tid. RImelig tid er ofte 4-6 uker, spesiellt nå etter jul, det er vanvittig mye servicer i januar.

 

Har sendt mail til forbrukerådet. Men om den ikke er fikset på en måned så vil jeg be om ny. Burde hatt noe loverk å slå i bordet med. Jeg kan snakke for meg. Men om de har "lover" så må jeg finne enogså :p

hei. jeg kjøpte pcn hos elprice for ei stund siden. merke ACER.

så etter noen månda slutten den lade. å da viste det seg til at ladepinnen av knåkket.

så typisk sa dei at det ikke gikk på garanti at jeg måtte betale 1700!!!

helt rart at dei ikke tok det på garanti. for har jo ikke vært uforsikitg å siden det er en bærerbar pc burde den jo tåle at ladeledning blir tatt ut å inn. blir sikkli irritert.

hadde jo langt i fra råda å betale dissa pengane men måtte jo bare det. for ellers hadde jeg ikke hatt pcn.

 

Hva du mener en ting "må tåle" og hva den faktisk gjør er to forskjellige ting. Så vær så irritert du bare vil. Kjøp forsikring neste gang på pcen din :).

Lenke til kommentar
Mest sannsynlig har de ikke lovet noe som helst, men sagt "vanligvis tar det ca 2 uker".

 

Heve kjøpet kan man kun dersom selger ikke klarer å fikse varen innen rimelig tid. RImelig tid er ofte 4-6 uker, spesiellt nå etter jul, det er vanvittig mye servicer i januar.

 

Har sendt mail til forbrukerådet. Men om den ikke er fikset på en måned så vil jeg be om ny. Burde hatt noe loverk å slå i bordet med. Jeg kan snakke for meg. Men om de har "lover" så må jeg finne enogså :p

hei. jeg kjøpte pcn hos elprice for ei stund siden. merke ACER.

så etter noen månda slutten den lade. å da viste det seg til at ladepinnen av knåkket.

så typisk sa dei at det ikke gikk på garanti at jeg måtte betale 1700!!!

helt rart at dei ikke tok det på garanti. for har jo ikke vært uforsikitg å siden det er en bærerbar pc burde den jo tåle at ladeledning blir tatt ut å inn. blir sikkli irritert.

hadde jo langt i fra råda å betale dissa pengane men måtte jo bare det. for ellers hadde jeg ikke hatt pcn.

 

Hva du mener en ting "må tåle" og hva den faktisk gjør er to forskjellige ting. Så vær så irritert du bare vil. Kjøp forsikring neste gang på pcen din :).

 

 

 

tror jeg må forskire ja:P

men har ikke vært uforsiktig med den. står som regel på pcpulten blir flytta avogtil.

så tror den var svak med min pc. for jeg ser jo kor ladepinnen er, å du må jo faktisk bruke veldig mye vrikling å vold for å kunne brekke den:P derfor jeg syns det er rart med en så ny pc og at jeg vel sjelv at jeg har vært såpass forsiktig med den.menmen.

Lenke til kommentar
tror jeg må forskire ja:P

men har ikke vært uforsiktig med den. står som regel på pcpulten blir flytta avogtil.

så tror den var svak med min pc. for jeg ser jo kor ladepinnen er, å du må jo faktisk bruke veldig mye vrikling å vold for å kunne brekke den:P derfor jeg syns det er rart med en så ny pc og at jeg vel sjelv at jeg har vært såpass forsiktig med den.menmen.

 

Det er ikke spesielt vanskelig å knekke en ladekontakt. Tenk deg selv det momentet som er på kontakten. Det skal ikke store slaget til før det knekker. Det samme gjelder forsåvidt enheter som er plugget rett inn i USB-kontakten.

 

Mange har en uvane med at de flytter på maskinen, gjerne transporterer den, med ladekontakt, PCCard og USB-enheter tilkoblet. Disse stikker gjerne noe ut av maskinen, og det skapes et stort moment akkurat i overgangen mellom enheten og maskinen. Sier ikke at det er akkurat det som er tilfellet i din sak, men mer som generell informasjon til de som ikke helt skjønner hvordan ladekontakten "pluteselig" har knukket.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

For å komme med en oppdatering:

 

Det er gått tre uker og jeg har fremdeles ingen PC. Jeg har fått en låne PC, men det ble jeg kvalm av. Den var full i porno og personlige bilder! Har selvsagt slettet alt. Men jeg tror ikke de har desinfisert pc mellom hver lånetager :p

Lenke til kommentar
Herlig. Du brukte vel klor da du vasket tastaturet også? :p

 

 

Nei...Jeg har rett og slett ikke brukt den. Bruker heller kjæresten sin stasjonære, selv om den bråker som en jetmotor :p På en annenside vet jeg ikke helt hva han har gjort med denne heller :p Men tastaturet er nytt og det er bare jeg som har brukt det :p

Lenke til kommentar
Det går fryktelig sent. jeg hadde ein sony Ericcson som låg på reperasjon i 2 måneder å når jeg fikk den igjenn så var den ikke reparert, berre byttet batteri! å dette brukte dei to måneder på!

 

må sei det er fryktelig dårlig service der, vertfall i Ålesund

 

 

 

Oiii... Lover ikke bra! Men han fyren i kassen sa at han skulle skrive at det haster!

 

Jeg leverte den inn i Bergen, har sett at den skal repereres på Kjeller, antar det er på Østlandet ett sted. Får bare håpe de er effektiv som de lovet. Litt kjipt når pcen var en uke gammel!

En kollega av meg brukte å jobbe på en Elprice i Bergen. Ifølge ham hadde de utrolig dårlige rutiner på returer og reklamasjoner, slik at ting ofte ble liggende et par uker i butikken før de ble sendt videre. Jeg ville mast på dem et par ganger for å se hvordan ting ligger an.

Lenke til kommentar
Det går fryktelig sent. jeg hadde ein sony Ericcson som låg på reperasjon i 2 måneder å når jeg fikk den igjenn så var den ikke reparert, berre byttet batteri! å dette brukte dei to måneder på!

 

må sei det er fryktelig dårlig service der, vertfall i Ålesund

 

 

 

Oiii... Lover ikke bra! Men han fyren i kassen sa at han skulle skrive at det haster!

 

Jeg leverte den inn i Bergen, har sett at den skal repereres på Kjeller, antar det er på Østlandet ett sted. Får bare håpe de er effektiv som de lovet. Litt kjipt når pcen var en uke gammel!

En kollega av meg brukte å jobbe på en Elprice i Bergen. Ifølge ham hadde de utrolig dårlige rutiner på returer og reklamasjoner, slik at ting ofte ble liggende et par uker i butikken før de ble sendt videre. Jeg ville mast på dem et par ganger for å se hvordan ting ligger an.

 

 

 

Høres kjipt ut! Han sa han skulle ringe meg i dag, men nå er klokken halv fem og de stenger om en halvtime.

 

Kjøper ikke min neste pc der i hvertfall! Datakjeden er mye bedre på service. De gjørs ervicen på stedet, sender den ikke landet rundt.

Lenke til kommentar

Jeg ble henvist til TV rep. selskapet City Radio og TV Service. En mnd senere var TVen fikset. Selv om det er mere kav lønner det set til tider å kommunisere med reperatøren direkte. Da får bare Elprice en regning, og du slipper kunnskapsløse selgere.

Lenke til kommentar
Jeg ble henvist til TV rep. selskapet City Radio og TV Service. En mnd senere var TVen fikset. Selv om det er mere kav lønner det set til tider å kommunisere med reperatøren direkte. Da får bare Elprice en regning, og du slipper kunnskapsløse selgere.

 

Men jeg forsøkte det, Acer sa jeg måtte kontakte Elprice. Men de virker hjernedøde.

Lenke til kommentar

Mine erfaringer med elprice avdeling Haugesund.

 

En kamerat kjøpte Acer laptop der. Batteriet var i ustand, og etter et besøk på butikken fikk han beskjed om å reinstallere windows.

Dette gjorde han, og pcen tok fremdeles ikke lading. Jeg ble med han på butikken for å klage.

Han bak kassen begynte å snakke om å sende inn pcen. Og jeg ba han om å prøve et annet batteri.

Han fant et batteri som han satte i. Pcen fungerte utmerket med dette.

Da burde man forvente at vi fikk forlate butikken med pcen og nytt batteri, men neida.

Han måtte sende pcen inn til reperasjon for at produsenten skulle finne ut at batteriet var ødelagt. Dette skulle ta en uke, og nå etter 3 uker har han enda ikke fått den tilbake.

 

 

Min handel:

Jeg bestilte en Garmin nuvi200 på nettbutikken til elprice sent på kvelden. Neste morgen angret jeg, og ville heller hente den i butikken.

Jeg ringte på minuttet de åpnet, og fikk ordnet det.

Han i telefonen gav meg et nummer som jeg skulle gi videre til de i butikken, for å få utlevert gpsen.

 

Jeg kjørte til butikken, og gav de nummeret. Da fikk jeg svar "Den er allerede sendt den."

Jeg ringte til kundeservice og spurte om det kunne stemme, og fikk svar at den var sendt og at de skulle sende meg sporingsnummer på e-post.

Når jeg omsider fikk sporingsnummeret, viste det seg at pakken var sendt 3 timer etter at jeg var i butikken. Avsenderen av pakken var Elprice avdeling Haugesund.

Dagen etterpå dukket heldigvis gpsen opp i postkassen.

 

 

Idag fikk jeg for meg at jeg skulle kjøpe ny mobiltelefon. Nærmere bestemt en Nokia N82.

Som den utålmodige sjelen jeg er, bestemte jeg meg for å kjøpe den på den billigste butikken i nærheten. Etter et søk på prisguiden, fant jeg ut at det var Elprice.

På nettsidene til Elprice, var prisen var kr 4179,-

Siden jeg var skeptisk til Elprice, bestemte jeg meg for å ringe dem før jeg kjørte.

Da fikk jeg beskjed om at de hadde den på lager, og at prisen var den samme som på internett. Og jeg la ut på den 5 mil lange kjøreturen til Haugesund.

 

Når jeg nærmet meg bygrensen, fant jeg ut at jeg kunne benytte meg av prisgarantien til elkjøp. Så jeg fikla med telefonen og ringte til "elkjøp". Det viste seg å være Elprice jeg ringte til.

 

Jeg: Har dere Nokia N82 på lager, og hva koster den?

Dama hos elprice: Vi har en på lager, og den koster 4700kr.

Jeg: Har ikke dere sånn prisgaranti?

Dama hos elprice: Nei.

Jeg: For du ser... Elprice selger denne til 4179.

Dama hos elprice: Dette er elprice.

 

Deretter diskuterte jeg litt, og hun gav seg ikke.

 

Siden jeg nesten var fremme, bestemte jeg meg for å kjøre innom.

Det viste seg at denne dama i telefonen var "assisterende sjef" på butikken.

 

Jeg konfronterte hun med at jeg hadde fått et tilbud per telefon, og at en muntlig avtale er juridisk bindende.

Hun spurte om jeg hadde det skriftlig, og når jeg svarte nei, sa hun "Da har du ikke fått et tilbud".

 

Så fortalte hun at hun ikke hadde lov til å gå ned på prisen. Noe som er litt rart når hun har stillingen "Assisterende sjef".

 

Deretter begynte hun å skylde på at han som gav meg tilbudet var nettopp begynt å jobbe på butikken.

Jeg spurte om deres mangel på kvalifisert arbeidskraft skulle gå utover meg som kunde. Dette syntes hun var helt rett og rimelig.

 

Dama svarte avvisende på alle argumentene mine. Og nektet meg telefonnummeret til sjefen sin.

 

Siden det ikke gikk an å ha en dialog med dama, kjørte jeg heller hjem og betalte litt ekstra for å bestille den hos komplett.no

 

Jeg kommer ikke til å handle hos elprice igjen.

Endret av Yngvejos
Lenke til kommentar

Sånn for å komme Elprice til litt hjelp her. Først bør jeg nevne at jeg aldri har kjøpt data eller andre mindre duppeditter som man oftere opplever problemer med når det gjelder reklamasjoner der.

 

Jeg har kjøpt en vaskemaskin som tok kvelden etter 4år. Jeg ringte dem og sa hva som var problemet, og svaret jeg fikk var "Passer det at vi henter den i morgen? Modellen din er gått ut, toppmodellen nå koster 5500 for tilsvarende merke, det kan se ut til at du kjøpte din for 5000 den gang? Er det greit for deg å betale mellomlegget på 500kr?

 

-Ja.

 

Dagen etter hadde jeg ny vaskemaskin til 500kr. 5 nye år med garanti og jeg satt igjen med et godt bilde av Elprice. Elkjøp har jeg et litt annet bilde av, dessverre.

Lenke til kommentar

Synes ikke det at du måtte betale 500kr mer var akkurat noe bra service, men vanlig prosedyre. Når foreldrenes mine tørketrommel tok kvelden i fjor sommer så fikk de ny samme dag som verkstedet erklærte maskinen død. På elkjøp fikk de valget mellom heving eller ny maskin. De valgte selvfølgelig ny og fikk en modell 1000 kr billigere enn utsalgspris slik at de ikke trengte å betale noen mellomlegg. Det er ikke tvil om at den nye maskinen var mye bedre enn den gamle.

Lenke til kommentar
Elprice solgte så vidt jeg vet ikke vaskemaskiner i 2004? Jeg kan ta feil men.

 

Tja, jeg kjøpte nå en maskin høsten 2003, men det er mulig de ikke solgte det i 2004. :)

 

Angående hvorfor jeg synes det var god service, var at de kom og hentet maskinen og jeg fikk ny samtidig. Dagen etter jeg ga beskjed.

 

Om de fant ut at maskinen var ødelagt på service aner jeg ikke. Hørte ikke mer fra dem. Når jeg i tillegg har kvittering på at jeg har "kjøpt" en ny maskin har jeg jo nye år med garanti og eventuell reklamasjonsrett.

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...