Gå til innhold

Erfaring med service fra Elprice?


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en Acer Aspire 5920 forrige uke som etter en uke sa stopp, hardisken hadde krøllet seg siden starten og sa til slutt stopp og pcen fant den ikke. Leverte den inn i går lørdag, og fyren sa det kunne ta to uker. Pcen kostet meg 8.000 og jeg savner den veldig :p

 

Noen som har noen erfaring med hvor lang tid de bruker på service?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går fryktelig sent. jeg hadde ein sony Ericcson som låg på reperasjon i 2 måneder å når jeg fikk den igjenn så var den ikke reparert, berre byttet batteri! å dette brukte dei to måneder på!

 

må sei det er fryktelig dårlig service der, vertfall i Ålesund

Lenke til kommentar
Det går fryktelig sent. jeg hadde ein sony Ericcson som låg på reperasjon i 2 måneder å når jeg fikk den igjenn så var den ikke reparert, berre byttet batteri! å dette brukte dei to måneder på!

 

må sei det er fryktelig dårlig service der, vertfall i Ålesund

 

 

 

Oiii... Lover ikke bra! Men han fyren i kassen sa at han skulle skrive at det haster!

 

Jeg leverte den inn i Bergen, har sett at den skal repereres på Kjeller, antar det er på Østlandet ett sted. Får bare håpe de er effektiv som de lovet. Litt kjipt når pcen var en uke gammel!

Lenke til kommentar
Ikke mer enn en uke? :blink:

 

Da ville jeg krevd å få omlevert hele maskinen.. såfremt den er under 7 dager fra kjøpsdato..

 

Mer om DOA ordningen til Acer (Dead On Arrival)

 

Men den var jo ikke totalt vrak når jeg fikk den. Men hardisken har tullet seg siden starten. Den har bare "gitt opp" på en måte. Mitt mens jeg surftet og ikke gjordet noe annet som krevde mye fra maskinen så bare ble skjermen svart, kom noen lyder og den bare slo seg av. Lørdagen så startet jeg maskinen og det kom opp: No operativsystem found.

 

Jeg kjøpte pcen 05.01 og leverte den inn 12.01 (Lørdag) så den var jo presis en uke gammel.

 

Så man har krav på ny da? I stedet for å vente minst to uker på at de fikser denne?

Lenke til kommentar

Doa kan også tolkes som Defective On Arrival (dvs at Acer har satt en egen DOA-periode, og hvis det blir noe feil med maskinen innenfor denne perioden har du krav på omlevering (dvs hvis du søler et glass brus på den, har du ikke krav på det, men f.eks v\ en defekt harddisk burde det gå fint :)

Lenke til kommentar
Doa kan også tolkes som Defective On Arrival (dvs at Acer har satt en egen DOA-periode, og hvis det blir noe feil med maskinen innenfor denne perioden har du krav på omlevering (dvs hvis du søler et glass brus på den, har du ikke krav på det, men f.eks v\ en defekt harddisk burde det gå fint :)

 

 

Ok. Men i følge den linken så må jeg kontakte de jeg fikk den av og ikke Acer selv. Så da må jeg ringe Elprice og be om ny fra dem, så må de kontakte Acer å høre om det er greit? Slik det foregår?

Lenke til kommentar
Oiii... Lover ikke bra! Men han fyren i kassen sa at han skulle skrive at det haster!

 

Jeg leverte den inn i Bergen, har sett at den skal repereres på Kjeller, antar det er på Østlandet ett sted. Får bare håpe de er effektiv som de lovet. Litt kjipt når pcen var en uke gammel!

 

fyren i kassen skal gi deg en ny maskin. De kontakter Acer og sender DOA-(Dead on Arrival) skjema (ikke reparasjonskjema), kjøpskvittering og servicelapp fra butikken som bekrefter den ble levert inn innen syv dager.

Butikken får da en ny maskin tilbake igjen, og kan igrunnen gi deg en ny straks.

Dette er ikke noe pes. Du skal ikke måtte vente i flere uker på en reparert maskin.

Endret av 306
Lenke til kommentar
Oiii... Lover ikke bra! Men han fyren i kassen sa at han skulle skrive at det haster!

 

Jeg leverte den inn i Bergen, har sett at den skal repereres på Kjeller, antar det er på Østlandet ett sted. Får bare håpe de er effektiv som de lovet. Litt kjipt når pcen var en uke gammel!

 

fyren i kassen skal gi deg en ny maskin. De kontakter Acer og sender DOA-(Dead on Arrival) skjema (ikke reparasjonskjema), kjøpskvittering og servicelapp fra butikken som bekrefter den ble levert inn innen syv dager.

Butikken får da en ny maskin tilbake igjen, og kan igrunnen gi deg en ny straks.

Dette er ikke noe pes. Du skal ikke måtte vente i flere uker på en reparert maskin.

 

I følge Acer er dette bare om det er innen 3 dager. Har sendt en e-post til Elprice og håper på positivt svar!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ikke lenger?

 

For dama så går det på fjerde uka nå (startet i dag). Dog har de lovet en ny pc hvis den ikke er ferdig til 31, men det skal bli spennende å se om dette er tilfelle. Muligens vi velger å heve også, og heller kjøpe en Mac.

Lenke til kommentar
Nå har det gått over to uker og Elprice sier at de ikke har gjort noe med den enda! Jeg kan kanskje få den i slutten av denne uken, men jeg tviler veldig.

 

Kan jeg heve kjøpet?

Nei, du kan ikke heve kjøpet ennå, men jeg ville forhørt meg med Elprice om muligheten til å få en ny maskin, siden du faktisk omtrent ikke har fått brukt den engang.

Lenke til kommentar
Nå har det gått over to uker og Elprice sier at de ikke har gjort noe med den enda! Jeg kan kanskje få den i slutten av denne uken, men jeg tviler veldig.

 

Kan jeg heve kjøpet?

Nei, du kan ikke heve kjøpet ennå, men jeg ville forhørt meg med Elprice om muligheten til å få en ny maskin, siden du faktisk omtrent ikke har fått brukt den engang.

 

Antar jeg ikke får det før de ikke har prøvd å fikse den. Men hvor lenge skal jeg finne meg i at den er å verksted? De lovet to uker. Nå går det mot den tredje...

Lenke til kommentar

Mest sannsynlig har de ikke lovet noe som helst, men sagt "vanligvis tar det ca 2 uker".

 

Heve kjøpet kan man kun dersom selger ikke klarer å fikse varen innen rimelig tid. RImelig tid er ofte 4-6 uker, spesiellt nå etter jul, det er vanvittig mye servicer i januar.

Lenke til kommentar
Mest sannsynlig har de ikke lovet noe som helst, men sagt "vanligvis tar det ca 2 uker".

 

Heve kjøpet kan man kun dersom selger ikke klarer å fikse varen innen rimelig tid. RImelig tid er ofte 4-6 uker, spesiellt nå etter jul, det er vanvittig mye servicer i januar.

 

Har sendt mail til forbrukerådet. Men om den ikke er fikset på en måned så vil jeg be om ny. Burde hatt noe loverk å slå i bordet med. Jeg kan snakke for meg. Men om de har "lover" så må jeg finne enogså :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...