Gå til innhold

Priser i Platanias, Kreta

Anbefalte innlegg

Hei.

Vi er to venneparr i midten av 20 årene som har bestilt ferie til Platanias, på et hotell som heter Medousa.

Lurte litt på erfaringer derifra, noen som har vært på det hotellet før?

Hvordan er prisene på stedet?

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei!

Jeg har ikke bodd på Medousa, men bodde 14 dager i Platanias sommeren 2006. Jeg har bare gode minner fra Platanias. Platanias er akkurat passe stor og full av turister i sesongen. Men i forhold til andre typiske feriesteder vil jeg likevel påstå at Platanias har blitt skånet for den verste festingen som kan forekomme på slike plasser. Her er det barnefamilier, ungdommer og pensjonister, uten at noen preger plassen. Det er en del barer i selve Platanias, men jeg var innom de mest for å se på fotball (reiste midt under VM :)) .Om man ønsker seg mer liv så ligger Chania kun en kjapp busstur unna. Buss koster nesten ingenting, og taxi er overkommelig også. Prisnivået vil jeg si er middels. Et stort glass øl kostet den gang 3,50 på en av de bedre barene der, mat finner du i alle prisklasser. Anbefaler forresten turer til Chania, til ravinen Samaria, Elafonisis-stranden og badelandet rett utenfor Chania!

Lenke til kommentar

Var med en kompis og hans familie i en uke i Agia Marina, som er et steinkast unna, så regner med prisene er i samme leia (er identiske "supermarkets" langs hele strandlinja bortover begge veier). Kosta sommern 2006 ca. €0.60 for 0,33 øl og brus, €1.50 for Powerade o.l. På restauranter og barer legger du bare på noen euro, så har du prisene. Typiske sydenpriser, altså rundt halvparten av hva ting koster i Norge.

Middag for fire (uten alkoholholdige drikker ved siden av) på en litt stor restaurant i Chania kostet for eksempel ikke mer enn.. tja, nå husker jeg ikke nøyaktig, men en plass mellom €50-70.

Det som er fint, er at taxiene opererer med faste taxter, etter hvilket område du er i, så sjansen for taxtametersvindel er jo mindre. Det som derimot skjedde meg og kameraten min, var at sjåføren plukka opp ei random dame som satt på et stykke, uten å spørre oss om det var greit eller noe. Vi betalte jo ikke noe ekstra, men det var noget snodig. Dessuten var vi ikke helt sikker på om sjåføren helt forsto hvor vi skulle :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...