totten Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 hei Hvor finner jeg en god overklokkings guide for intel x38 kort. Tenkte og klokke min c2d 4500 men er kommet litt ut av dette. Hvor langt kan jeg forvente å nå med standard kjøler og pc85oo ddr 2 ram? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 (endret) Hva slags kort og hva slags kjøling har du? Edit: Ser du skriver standard kjøling. Det lønner seg ikke å klokke mye med Intels originalkjøler, kjøp deg en grei kjøler som f.eks Thermaltake V1, Thermaltake Big Typhoon VX eller Thermalright Ultra 120 Exreme (dyr!) for .eks. Med orginalkjøleren ville jeg ikke prøvd meg over ca 2.8ghz - det kan gå bra høyere, men ikke i lengden er jeg redd - du må i alle fall ha god luftflyt i kabinettet ditt. Endret 13. januar 2008 av PerUlv2 Lenke til kommentar
totten Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 Jeg har et asus p5e og kjøleren er den som fulgte med cpuen. Har prøvd mange temp. måler programmer men synes de viser veldig stor forskjell. Core temp viser 45 grader mens asus soft. viser 25 ved vanlig pc bruk. Bør jeg stille opp volten på cpuen og eventuelt hvor mye? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 (endret) Bruk Coretemp, den er riktig. Du bør prøve å se hvor langt du kommer med standard volt - mer spenning til cpu=mer varme, noe orginalkjøleren ikke takler spesielt bra - litt kan du nok øke. Hva er default vcore på din cpu? Regner med det er en M0 stepping? (det ser du med cpu-z) Ellers bør du virkelig kjøpe deg en skikkelig kjøler - ingen vits å sitte med et racer hovedkort som er laget for overklokking ellers... Endret 13. januar 2008 av PerUlv2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå