Gå til innhold

PCI-E x 16 8800GT + DDR-DIMM 1024 x 2 ?

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg har ett meget lavt budsjett for øyeblikket og er kun ute etter og forbedre min stasjonære pc's ytelse i World of Warcraft og kansje i kommende AoC.

Jeg har tenkt å kun oppgradere RAM + Skjermkort.

Ville det hvert forferdelig dumt å kjøpe 8800GT + Kingston PC3200 HyperX DDR 2048MB KIT Non-ECC (2-3-2-6-1), 2x1024MB

Hovedkortet støtter ramen og skjermkortet.

Det eneste jeg er usikker på da er PCI-E 2.

Versjon 2?

Jeg skal søke litt på hva det er, i mellomtiden kan kansje dere se på de 2 produktene og forklare hvorfor jeg absolutt ikke burde kjøpe dem.

Jeg er klar over at DDR-DIMM er gammelt, men skal jeg ha ddr2/3 må jeg rive i nytt hovedkort... da blir det ny prosessor, og fort veldi dyrt.

Min erfarig med gode gamle DDR-DIMM er at mine tidligere 2048mb DIMM brikker fungerte helt til de døde, og blant annet WoW kjørte glimmrende i Windowed Mode samtidig som jeg hørte på musikk, browset hw.no og andre ting :)

Skjermkortet er en oppgradering gra et 6600gt som gav meg rundt om 16 fps i de store byene.

Takk for hjelpen :)

Endret av Tor-Bjarne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
satte samme ramen i min 3 år gamle asus barebone... funker fint og fikk nesten 10fps mer i cs:cz

pcix16 vers 2.0 har ingen ting å si... de nye kortene fungerer med vanlig x16 men hvor stor psu har du? siden du fort må ha 500w for å drive dette kortet..

Takker for svaret :)

Jeg har nok en 600W mener jeg, men er ikke hundre prosent sikker, skal sjekke i morgen tidlig.

Så hvis den er stor nokk så er det bare å kjøre på ?

Lenke til kommentar
det skal det da bare være å kjøre på!

sjekk psu etter eventuelt ledig 6pins pcix kontakt også da

Har et gammelt pci-e 6600 gt som bruker den mener jeg, men det kortet skal da ut :)

Takk for svarene, blir vel å bestille nye deler i kveld :D Alltid morsomt å få pc deler i posten :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...