Gå til innhold

Feil under lasting av operativsystem

kikk0

Anbefalte innlegg

hei!

eg har nettop partisjonert disken min med partition magic 8. midt i lastinga av windows får eg opp ein blå skjerm. med mange filmeldingar :(

FA** nå vil den ikkje bote til windowsoppstaren i det hele tatt. står berre feil under oppstart av operativsystem :(

Kva kan vere feilen?

Takker for svar.

PS: det haster!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmmm. hadde det bare vert så vel.. men han vil ikkje gjøre noe :(

fa** nå fikk eg ein fin start på vinterferien :(

menne er det muli å få den til å virke igjenn?

lurer på om eg skal prøve den i ei anna maskin i morra. vil det hjelpe??

Lenke til kommentar

Du sier du har partisjonert, men hva eksakt er det du har gjort ? Windows bootloader må ligge på C:, altså den første partisjonen. Hvis du har laget en partisjon FØR den opprinnelige Windows-partisjonen, går det gæli. Hvis du sletter denne igjen, skulle ting funke. Hvis bootloaderen fortsatt er på første partisjon, mens Windows er på en annen, er bootlaoderen avhengig av at Windows-partisjonen ikke flyttes (dvs. fra D: til E: e.l.). En annen ting du kan prøve er å "hide" (i partition magic) de nye partisjonene du har laget; WIndows skal da ikke være i stand til å se disse.

Lenke til kommentar

Du sier du har partisjonert, men hva eksakt er det du har gjort ? Windows bootloader må ligge på C:, altså den første partisjonen. Hvis du har laget en partisjon FØR den opprinnelige Windows-partisjonen, går det gæli. Hvis du sletter denne igjen, skulle ting funke. Hvis bootloaderen fortsatt er på første partisjon, mens Windows er på en annen, er bootlaoderen avhengig av at Windows-partisjonen ikke flyttes (dvs. fra D: til E: e.l.). En annen ting du kan prøve er å "hide" (i partition magic) de nye partisjonene du har laget; WIndows skal da ikke være i stand til å se disse.

Lenke til kommentar

Lenke til kommentar

ja. men no har det seg slik at eg ikkje kjem lenger enn dos

har 3 partisjonar c d e 16 30 30 GB

ville ha c ned til 10 gb og e opp til 36 gb.

noke so gikk veldi galt :(

lurer på om eg skal prøve den i maskina til kameraten min i morra å se om det virker der. eventuelt få formatert HDDen. kan dette vere en lur ide? eg klarar å få formatert logisk DOS partisjon (trur eg) i FDISK. men trur eg skal venet til i morgen. eller bør eg gjøre dette uansett?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...