kikk0 Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 hei! eg har nettop partisjonert disken min med partition magic 8. midt i lastinga av windows får eg opp ein blå skjerm. med mange filmeldingar FA** nå vil den ikkje bote til windowsoppstaren i det hele tatt. står berre feil under oppstart av operativsystem Kva kan vere feilen? Takker for svar. PS: det haster!!! Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Er ikke anbefalt å rezise uten backup, da kan slikt skje etter det jeg har hørt Lenke til kommentar
kikk0 Skrevet 13. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2003 hmmm. hadde det bare vert så vel.. men han vil ikkje gjøre noe fa** nå fikk eg ein fin start på vinterferien menne er det muli å få den til å virke igjenn? lurer på om eg skal prøve den i ei anna maskin i morra. vil det hjelpe?? Lenke til kommentar
styggen Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Du sier du har partisjonert, men hva eksakt er det du har gjort ? Windows bootloader må ligge på C:, altså den første partisjonen. Hvis du har laget en partisjon FØR den opprinnelige Windows-partisjonen, går det gæli. Hvis du sletter denne igjen, skulle ting funke. Hvis bootloaderen fortsatt er på første partisjon, mens Windows er på en annen, er bootlaoderen avhengig av at Windows-partisjonen ikke flyttes (dvs. fra D: til E: e.l.). En annen ting du kan prøve er å "hide" (i partition magic) de nye partisjonene du har laget; WIndows skal da ikke være i stand til å se disse. Lenke til kommentar
styggen Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Du sier du har partisjonert, men hva eksakt er det du har gjort ? Windows bootloader må ligge på C:, altså den første partisjonen. Hvis du har laget en partisjon FØR den opprinnelige Windows-partisjonen, går det gæli. Hvis du sletter denne igjen, skulle ting funke. Hvis bootloaderen fortsatt er på første partisjon, mens Windows er på en annen, er bootlaoderen avhengig av at Windows-partisjonen ikke flyttes (dvs. fra D: til E: e.l.). En annen ting du kan prøve er å "hide" (i partition magic) de nye partisjonene du har laget; WIndows skal da ikke være i stand til å se disse. Lenke til kommentar
kikk0 Skrevet 13. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2003 ja. men no har det seg slik at eg ikkje kjem lenger enn dos har 3 partisjonar c d e 16 30 30 GB ville ha c ned til 10 gb og e opp til 36 gb. noke so gikk veldi galt lurer på om eg skal prøve den i maskina til kameraten min i morra å se om det virker der. eventuelt få formatert HDDen. kan dette vere en lur ide? eg klarar å få formatert logisk DOS partisjon (trur eg) i FDISK. men trur eg skal venet til i morgen. eller bør eg gjøre dette uansett? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå