Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Deling av internett (1stk kablet, 1stk trådløs) (N00b)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kjøpe en trådløs router, som f.eks denne den jeg linket til er definitivt ikke den billigste du får, men har prøvd den selv og kan anbefale den

Jeg vil fortsatt ha kablet internett til den stasjonære, jeg har ikke lyst til å bytte ut hele routeren min.

Finnes det ikke en slags usb antenne eller noe for dette bruksområdet?

Lenke til kommentar

Vil du ha tradlost eller kablet nettverk til den baerbare.

Hvis det er tradlost;

du kan enten kjope et tradlost nettverkskort til den stasjonaere og *hvadetnaheter* for a la den baerbare koble seg gjennom den stasjonaere.

Dette krever begge paslatt.

Eller sa kan du kjope en tradlost router, det er enklere a sette opp, og kreveri kke den stasjonaere paslatt.

Hvis det er kablet;

kan du kjope enda et nettverkskort, og gjor *hvadetnaheter* slik at den baerbare kobler seg gjennom.

Eller du kan kjope en liten switch. Koster ca samme som et nettverkskort, og her trenger du ikke gjore noe som helst. (+ kabel selvfolgelig)

Tradlos router er dyrest, ville brukt ihvertfall 400kr pa en router, men deler 1. enklest-plassen, og da kan du ga i hele huset med laptoppen.

En kablet switch er enklest, og veldig billig. Ca like billig som a kjope et nettverkskort til PCen, men enklere.

Det a bruke den stasjonaere PCen er ikke noe jeg ville gjort. Min subjektive mening. Men er absolutt mulig, og vil virke bra.

Endret av Ståle
Lenke til kommentar

Hm, ha tålmodighet, nettverk er ikke min sterkeste fagområde.

Jeg trenger et trådløst kort i den stasjonære, om jeg skal koble det innebygde trådløse kortet i laptopen til linja på den stasjonære. So far so good?

Finnes det slike trådløse kort for USB montering? Er tom for pcislots.

Lenke til kommentar
Hm, ha tålmodighet, nettverk er ikke min sterkeste fagområde.

Jeg trenger et trådløst kort i den stasjonære, om jeg skal koble det innebygde trådløse kortet i laptopen til linja på den stasjonære. So far so good?

Finnes det slike trådløse kort for USB montering? Er tom for pcislots.

da må du isåfall ha på den stasjonære for at du skal kunne få internet på den bærbare, og mistenker at det blir "mye greier" hvis du har ledig port på routeren din, ville jeg kjøpt et trådløst aksesspungt, det funker i de fleste tilfellene "out of the box" du bare plugger en vanlig nettverkskabel som stort sett følger med inn i aksesspungtet og den andre enden inn i routeren, kobler i strømmen og surfer i vei (en god idè å sette opp kryptering også, men må ikke for at det skal funke :) )

Lenke til kommentar

I boksen som kabelen til routeren går fra, er det to ledige utganger. TV og R står det over de to, routeren har en usbutgang tilgjengelig, men ingenting annet.

Ståle: Så på produktet du hadde oppgitt. Kan jeg ikke komme unna med et billigere kort? Er ikke særlig stor avstand det er snakk om:)

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar
nei

Kjøper forslaget ditt. Det går vel antakeligvis an å betale for lite for et godt trådløst kort.

For mye også. Windows vil ikke engang starte utenfor safe mode med dette jallaproduktet og jalladriverne installert. Tydeligvis et kjent problem med denne og vista. Lar jeg windows finne drivere selv, er signalstyrken låst på "very low"

Lenke til kommentar
Hvilket jallaprodukt? DWA-140?

I vista, jepp. Burde tatt hintet da programvaren brukte varsellyder fra pcspeaker.

Avinstallerte driverne, og som resultat slipper jeg å boote i safemode lengre.

DWA-140 funker som juling her på min bærbar. Den kommuniserer med Netgear WN802T accesspoint, og kjører 300Mbps speed, JA, i vista x64 :D

Var lett og sette opp også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...