SuprG Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 (endret) Etter Dualboot installasjon (XP + Ubuntu). Fikk jeg et problem i oppstarten: Grub loading stege1.5 GRUB loading, please wait... 21 Error Klarer ikke å starte opp XP eller Ubuntu nå. Hva gjør jeg ? Endret 13. januar 2008 av heisau Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 21 : Selected disk does not exist This error is returned if the device part of a device- or full file name refers to a disk or BIOS device that is not present or not recognized by the BIOS in the system. Antagelig finner ikke grub harddisken som den er fortalt at filene den trenger for å vise deg en bootmeny ligger på. Dvs. den finner ikke /boot på linuxdisken. Har du flyttet hardisker, koblet til/fra minnepenner elns. etter restart/installasjon? Lenke til kommentar
SuprG Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 Tror ikke det men har prøvde å formatere begge partisjoner (XP og Ubuntu) og installere Ubuntu på nytt, men får samme feil. Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Du har installert Windows && Linux på nytt? Hvordan er harddiskoppsettet ditt? - Det kan virke som om grub havner på feil disk / leter på feil disk - men dette kan fikses uten å reinstallere ubuntu - grub kan konfigureres fra LiveCD'en. Lenke til kommentar
SuprG Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 Jeg fjernet alle partisjoner å installerte kun Ubuntu. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå