Sverre123 Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 (endret) Clean Install på ny gaming PC. Vista 32, alt funker som en drøm og får startet opp. Men jeg finner raskt ut at jeg ikke får reboota til OS igjen. Rett før OS skal lastes inn kommer følgende beskjed: Remove disks or other media press any key to restart Så jeg prøver å sette vista CD-en i for moro skyld or starter på nytt, og vips så kommer jeg inn. Prøver et par ganger til uten CD-en og med for å sjekke at tilfellet virkelig er som her beskrevet: Jeg får ikke boota til OS uten å ha i OS CD-en! Finner ut at jeg ikke liker vista, så jeg går tilbake til XP på den nye PCn. Her skjer akkurat det samme! Dette handler ikke om liv og død, men er en smule irriterende. Så hvis noen har en god ide til hva jeg kan gjøre for starte uten OS CD-en setter jeg stor pris på det! Tusen takk! Endret 14. januar 2008 av Sverre123 Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 noe surr med MBR, har du flere hardisker? f.eks en gammel som det har vært windows på fra før? Lenke til kommentar
Sverre123 Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 (endret) Jeg har 1 annen harddisk koblet til ja, Samsung 500GB. Den jeg har OS på nå er WD raptor 74BG. Men begge er helt nye SATA, har ingen gamle jeg kan koble til, bare IDE som jeg ikke får strøm i uansett. Ellers har jeg koblet til en ekstern WD 500 og en USBpen Hva er MBR? Endret 13. januar 2008 av Sverre123 Lenke til kommentar
holvik Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 fjern usb pennen og den eksterne harddisken. Lenke til kommentar
gigax Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Enda et "Pcen min funker ikke så jeg skylder på Vista"-issue, ja:p Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 MBR er master boot record. sjekk boot device priority i BIOS! Enda et "Pcen min funker ikke så jeg skylder på Vista"-issue, ja:p les førstepost du Lenke til kommentar
Sverre123 Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 innstallerte OS på nytt med bare raptor tilkoblet. nå funker det. takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå