Ragarocker Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Hei, Har et Thomson TCM420 modem fra Canal Digital, er det noen som vet om det går an å få dette til å distribuere IP-adresser innenfor en fornuftig range? Det sender nemlig ut IP-adresser i hytt og gevær. I tillegg, så holder den ikke de 4 ip-adressene CD lover å yte... Hele nettverket mitt (xbox, ekst.HD, musikk/bilde-stream, printer+2 pc på internett) har kollapset pga dette tullet fra Canal Digital. Dersom jeg ikke får positivt svar på dette, benytter jeg meg av angreretten min i morgen...:-P På forhånd takk! Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Et modem deler ikke ut IP-addresser, dette er en routers job. Lenke til kommentar
Ragarocker Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 Et modem deler ikke ut IP-addresser, dette er en routers job. Vel, det forstår jeg, men modemet får tilsendt ipadresser fra CD, og dette blir distribuert via mitt trådløse aksesspunkt og switch. Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Du har vel bare 5 addresser fra Canal Digital? Skaff deg en router =) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Og bruke disse IP-ene med tanke på og ha ett LAN med offentlige IP-er er vel ingen god ide uansett da allt utstyret ditt vil være tilgjengelig via IP for hele verden, håper du har gode passord Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå