hjalle Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Hvilket hovedkort? jeg vurderer å skifte prosessor fra xp 1800 til P4 2,2 og lurer på hvilket hovedkort som er det beste. Lenke til kommentar
Frutos Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 Jeg vil anbefale at du kjøper med USB 2.0 det er de nye typen usb og går visst 40 ganger fortere!! Er ikke så mange hovedkort som har det ennå, men det kommer til å bli standar om ikke så lenge.. Frutos Lenke til kommentar
((CnsLps)) Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 kjøp abit! det beste jeg noen gang har hatt.. ps. jeg har aldri prøvd noe asus-hk, så jeg kan ikke uttale meg med stor kompetanse, men jeg legger inn ett godt ord for abit th7-II (med eller uten raid) Lenke til kommentar
JonE Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 Stort set bruker jeg Asus & Abit både til AMD og Intel cpu'er. Abit er stort sett snillere hovedkort - og virker som er litt raskere i de fleste tilfellene. Men Asus er også en stor og stabil leverandør. Stort sett så går jeg i stor sirkel utenom MSI - og holder meg vekk fra Epox om jeg kan. Du bør heller vurdere hvilket Chipset du er ute etter - siden det har en del å si både for ytelsen du får på maskinen - og i mange tilfeller hvor stabil maskinen din blir pga drivere til chip-settet mot operativsystemet ol. Og det har også noe å si hva slags disk-kontroller og type ram du kan benytte. For AMD så gikk jeg mot AMD-chipsettet siden Tom's hardware har anbefalt dette for å være stabilt. På intelsiden vet jeg ikke, da jeg ikke har noen P4 cpu'er - kun eldre PIII. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 Jeg har et asus p4t-e. det har vunnet alle i850 tester. Så i prinsippet er det det raskeste kortet i 850 serien. Hvis du skal ha rambus da:p (er jo like billig som DDR nå HAHAHAHA). Anyway. Abit kortet er bedre, hvis du ser etter raid og bedre overklokkingsegenskaper. Skal du ha masse fancy skrammel som usb2.0 osv. så må du nok velge noe DDR chipsett...Personlig hadde jeg fortsatt valgt i850. (selv om jeg syntes min p4 er for varm...hehe) 27grader idle:( og 40 full load. Lenke til kommentar
extreme Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 Asus lager gode kort MEN, pass på og kjøp med enten i845DDR eller i850 !! Styr unna skrotet fra via, sis osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå