Gå til innhold

BK: Jente venter på bussen


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Var ute å testet mitt nye objktiv idag. Har for anledningen skaffet meg en modell/kollega fra jobben.

Har to versjoner klare, og lurer på hvem dere like best, evt hva som kunne vært gjort annerledes.

 

post-22278-1200247193_thumb.jpg post-22278-1200247217_thumb.jpg

 

 

Hadde masse gode ideér før vi dro ut idag, men i kampens hete glemte jeg stort sett alt jeg hadde planlagt. Likevel ble det mange fine bilder, men hvis noen har tips til hvordan jeg kan bygge mer comfort med modellen setter jeg også stor pris på det.

 

Var mitt første utendørs shoot med noen andre enn min kjære søster, og merket at jeg kunne vært litt mer "sjef", siden hun ikke gjorde så mye ut av seg selv.

 

Tror også jeg må begynne å skrive ned ideéne mine. Lettere å huske på da :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Hadde masse gode ideér før vi dro ut idag, men i kampens hete glemte jeg stort sett alt jeg hadde planlagt. Likevel ble det mange fine bilder, men hvis noen har tips til hvordan jeg kan bygge mer comfort med modellen setter jeg også stor pris på det."

 

Vær naturlig, vær selvironisk, og gi litt av deg selv. Spøk om det om du gjør noe feil etc. Aldri si noe negativt, om du ser en posering ikke funker så ikke si det, lat som det går - bra -.

Lenke til kommentar
"Hadde masse gode ideér før vi dro ut idag, men i kampens hete glemte jeg stort sett alt jeg hadde planlagt."

 

Vær naturlig, vær selvironisk, og gi litt av deg selv.

Og, for all del, tegn ned ideene dine. Det trenger verken være pent eller detaljert, hovedsaken er at du kjenner det igjen når du er på opptakssteder. Siden jeg begynte med det har jeg fått en haug gode ideer og husket dem alle, i tillegg til en del ideer jeg så ikke funket allerede før jeg tok bildene.

 

Her syns jeg du skal hive det bildet med lite kontraster, det blir for flatt, grått og kjedelig. Bildet med kontraster er betydelig bedre! Jeg liker at du har valgt å kjøre gammel Kurér, gammel klesstil og en "gammel" colaflaske. Dessverre har du bommet litt med kulissen som ser veldig nymotens ut. Klart, det går an å skape flotte kontraster på den måten, men her kommer det litt dårlig frem. En annen ting som kunne vært litt bedre er flaskehalsen på colaflaska som ser ut til å falle litt bort i bakgrunnen. Dog har den veggen en strålende morsom "flekk" på seg over colaflaska som skaper noe ganske stilig. Det eneste jeg stusser litt på med dette bildet er hva du ønsker å formidle med det. Som produktkampanje for cola ville det vært fantastisk om du dro frem flaska litt bedre. For Kurér ville det fungert uten colaflaska, men da måtte du hatt med noe annet der for å skape det siste elementet som gjør bildet. I tillegg til dette har jeg litt vanskeligheter med komposisjonen. Det er på en måte noe der som gjør at det stopper for brått. Når modellen ser mot bildets venstrekant syns jeg at du kunne ha spandert litt ekstra luft der, og kanskje fått med enden på bussen eller noe slikt, kanskje bare et hjul eller noe slikt. Uansett syns jeg du har klart dette bra og vært flink. Husk bare på å tegne neste gang, så kommer du nok hjem med enda flere flotte ting å vise oss!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...