Bjørnli Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Har ikke så altfor mye av penger og tenkte kjøpe dette de neste 6 månedene: http://www.bhphotovideo.com/c/product/1279...n_Lens_Cap.html http://www.bhphotovideo.com/c/product/1944..._USM_Macro.html http://www.bhphotovideo.com/c/product/1214...50mm_f_1_8.html http://www.bhphotovideo.com/c/product/5153...G_ST_Flash.html er det greie kjøp? første er jo deksel til ett objektiv jeg har fra før av, så er det macro objektiv, og så ett til portrett og så en flash (som skal brukes til portrett og muligens litt macro, men hovedsakelig portrett) Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Har hørt mye rart om den Canon 50mm f/1.8... Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 Kan du spesifisere "rart" ? Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Gode valg :-) 50 1.8 : Mye for pengene, bra optisk litt nedblendet. Ikke solid bygget. Hvis du skal bruke dette til portrett helfigur, kan det muligens bli noe trangt innendørs (kommer an på lokalet rimeligvis. Alternativ kan være canon 35 2.0 100 2,8 macro. Meget godt objektiv. Glimrende til macro og portrett halvfigur/hode. Skarp på største blender og ganske god byggekvalitet Kjenner ikke Sigmablitzen som sikkert er god. Personlig ville jeg gått for 430 evnt. 580 Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Har Nikon så har ikke satt meg inn i dette men har hørt rykter om at den sal være meget "plastikk-aktig" og kommer kanksje ikke til å tåle de hardeste støyter. Men optisk sett skal den vist være bruktbar. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Har Nikon så har ikke satt meg inn i dette men har hørt rykter om at den sal være meget "plastikk-aktig" og kommer kanksje ikke til å tåle de hardeste støyter. Men optisk sett skal den vist være bruktbar. Plast, ja men til ca. 70 $ så er det så absolutt verdt det. Har hatt min utgave i over 2 år nå og det er fortsatt like helt, og skarpt fra rundt f/2,8. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Har tilsvarende Nikkor, og jeg syns den duger. Av det jeg har hørt er Canon's verre enn Nikon i byggkvalitet, så jeg skal ikke uttale meg personløig, annet enn det jeg har hørt. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Nikon sin er nok bedre i byggekvalitet, men til rundt 300,- NOK før evt. ftakt og .mva så er det et godt kjøp. Og som sagt så har jeg ennå ikke klart å ødelegge mitt eksemplar i løpet av de 2 årene jeg har hatt mitt. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Nikon sin er nok bedre i byggekvalitet, men til rundt 300,- NOK før evt. ftakt og .mva så er det et godt kjøp.Og som sagt så har jeg ennå ikke klart å ødelegge mitt eksemplar i løpet av de 2 årene jeg har hatt mitt. Da så! Jeg liker å skjenne god byggkvalitet, noe jeg ikke gjorde med kit'n og 70-300mm'ern, men både makroen, 50mm og 12-24mm gir den følelsen. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Greit nok å kjenne forskjell i byggekvaliteten, men trådstarter nevner at økonomien spiller en vesentlig rolle her og da er spranget opp til en 50 mm f/1.4 ganske stort. Lenke til kommentar
Format71 Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Skal du først kjøpe nytt frontdeksel, så vil jeg anbefale å kjøpe ett med 'center-pinch'. Fikk nettopp et par fra eBay til en slikk og en ingenting. Disse er langt lettere å ta av og på, spesielt når du har solblender på. -Vegar Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Skal du først kjøpe nytt frontdeksel, så vil jeg anbefale å kjøpe ett med 'center-pinch'. Fikk nettopp et par fra eBay til en slikk og en ingenting. Disse er langt lettere å ta av og på, spesielt når du har solblender på. -Vegar Amen! Har et drittfilter på Sigmaen, må av med solblender. Lenke til kommentar
aksjetrading Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 en annen ting du kan vudere er brukte objektiver. fikk en 35/135mm i posten kjøpt på ebay. dette er en litt eldre orignal linse fra nikkor. Skikkelig bygget, raskt, og bra lyssterk. betalte 80 dollar for denne. testene var også bra. veldig kjekt med objektiver man ikkje er livredd for å bruke og :-) Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 er litt skeptisk til ebay, men får se når jeg skal kjøpe ;P skal ha tinga samlet også ;P Lenke til kommentar
aksjetrading Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 er litt skeptisk til ebay, men får se når jeg skal kjøpe ;P skal ha tinga samlet også ;P det er ingen grunn til å være skeptisk når du handler av folk som har solgt mye, og har bra feedback. jeg leverte dårlig feedback til en person, og han fikk panikk, og strakk seg langt for å rette opp. linsen jeg snakket om heter isåfall Nikon 35-135mm f/3.5-4.5 AF* Zoom-Nikkor og den kostet 80 dollar. om noen vet om et bedre kjøpt for denne summen så gi gjerne beskjed! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå