chiefo Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Da har jeg fått min første playstation i mitt liv, på plass i leiligheten. Føles veldig godt, og veldig riktig Var broren min som hadde PS2 og siden jeg flyttet hjemme fra for lenge siden så har det vært stille rundt denne kanten. Omsider er ventetiden omme, og nå kan jeg sette meg ned å : Spille PS2 spill som jeg har ventet lenge på Fikk resistance og motorstorm med på kjøpet, men frister ikke i nærheten så mye som å spille gjennom Kingdom Hearts 2 og FF12. Kommer til å bli noen fine uker fremover. Litt knotete meny, men ellers synes jeg det ser bra ut og liker oppstartslyden hehe. Nei gleder meg til PS3-titler fremover, hva er egentlig det nærmeste? (Som er eksklusivt.. multiplattformspillene havnet nok på Xbox360en min pga. LIVE). Lenke til kommentar
master_al Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Da har jeg fått min første playstation i mitt liv, på plass i leiligheten. Føles veldig godt, og veldig riktig Var broren min som hadde PS2 og siden jeg flyttet hjemme fra for lenge siden så har det vært stille rundt denne kanten. Omsider er ventetiden omme, og nå kan jeg sette meg ned å : Spille PS2 spill som jeg har ventet lenge på Fikk resistance og motorstorm med på kjøpet, men frister ikke i nærheten så mye som å spille gjennom Kingdom Hearts 2 og FF12. Kommer til å bli noen fine uker fremover. Litt knotete meny, men ellers synes jeg det ser bra ut og liker oppstartslyden hehe. Nei gleder meg til PS3-titler fremover, hva er egentlig det nærmeste? (Som er eksklusivt.. multiplattformspillene havnet nok på Xbox360en min pga. LIVE). For å se hvilken PS3-titler som kommer fremover; http://www.gamer.no/slippdatoer/?tids[173]=3773 Det nærmeste er nok Devil May Cry 4. Så kommer jo mange andre store titler iløpet av Februar som er multiplattform da Neste storspill er Burnout Paradise som kommer i slutten av denne måneden Lenke til kommentar
Bagge Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 DMC4 er absolutt ikke eksklusivt. Første store eksklusive tittel blir nok Metal Gear Soldid 4. Lenke til kommentar
mnorm Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Live gjør ikke at spillene blir bedre. Burnout Paradise ville jeg kjøpt på PS3 fremfor på 360, siden PS3 versjonen har skarpere og penere grafikk. Ellers vil jeg anbefale deg Uncharted. Beste eksklusive PS3 er uten tvil Uncharted. Liker du FPS bør du kjøpe COD4 som er et multiplattformspill. Guitar Hero 3 er et annet avhengighetsdannende partyspill som du bør kjøpe. Tar du deg råd til Rock Band isteden for Guitar Hero 3, får du sikkert enda mere moro. Tror du kommer til å stortrives med konsollen din. Lenke til kommentar
jatta Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Live gjør at endel multiplatform spill blir bedre over nettet eks cod4. Live er bedre enn network det er bare å innse selv om jeg er en playstation type. Lenke til kommentar
trydis Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Live gjør ikke at spillene blir bedre. Det gjør definitivt totalopplevelsen bedre. Mange spill på PS3 støtter f.eks. ikke voice chat, i motsetning til på live. En relativt enkel, men viktig funksjon når man spiller over nett. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Mange? Nå er det ikke så grusomt mange flerspiller spill til PS3. Men de få jeg vet om, mener jeg da har voip-støtte ..? Lenke til kommentar
master_al Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 DMC4 er absolutt ikke eksklusivt. Første store eksklusive tittel blir nok Metal Gear Soldid 4. Mente ikke at det var ekslusivt da, men meinte heller neste storspill. Men ja blir vel MGS4 hvis vi skal se nøye etter noe som er helt ekslusivt... Lenke til kommentar
Mesterkokk Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Mange? Nå er det ikke så grusomt mange flerspiller spill til PS3. Men de få jeg vet om, mener jeg da har voip-støtte ..? Poenget er vel at på 360 så har så godt som alle headset. På PS3 er det vel kun de færreste som har det fordi man må jo kjøpe det separat. Og hele online opplevelsen er mye bedre på 360 enn PS3 også grunnet friends lister, invites osv. Alt er mye bedre lagt opp. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Ahh, sånn sett ja - jeg tenkte heller på spill som faktisk støttet voip. Er absolutt et pluss at man får med headsett ved live-abb. ja. Det jeg misliker mest med Live er rett og slett at det koster penger. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Burnout Paradise ville jeg kjøpt på PS3 fremfor på 360, siden PS3 versjonen har skarpere og penere grafikk.Har testa demoen på både PS3 og X360. Forøvrig ingen forskjell her. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Klarte ikke å se forskjell jeg heller. Lenke til kommentar
Mesterkokk Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Ahh, sånn sett ja - jeg tenkte heller på spill som faktisk støttet voip. Er absolutt et pluss at man får med headsett ved live-abb. ja. Det jeg misliker mest med Live er rett og slett at det koster penger. Headset følger med i 360 pakken så trenger ikke Live for å få det sånn sett. Ja, spilling på Live koster litt penger men på PS3 derimot så følger det jo ikke med hverken headset eller HD kabler. Så hvis man skal ha det blir nok det dyrere enn et årlig Live abb f.eks. Live kommer nok til å bli gratis eller billigere etterhvert også, spørs vel hva som skjer når Home greiene kommer ut og hvorvidt det vil koste penger, hvor populært det blir osv. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 (endret) Trådstarter: Grattis med PS3. Har begge selv (360+ps3), og PS3'n har helt fram til jula stått og støvet ned som spillemaskin (dog vært brukt som Blu-ray spiller svært, svært ofte). Men - det er altså ett spill som fikk meg til å få håp for PS3's framtid og det var "Uncharted". Det er en høydare også sammelignet med alle de gode 360 spillene der ute. Og det er ikke et kommende spill heller som du spør om - du kan gå i butikken og kjøpe det i dag. Og det foreslår jeg du gjør! Ellers alle andre: Xbox Live /PS3 nettverk debatten igjen... De fungerer en del forskjellig, og de forskjellene som gjør at det koster litt på Live er verdt å betale for faktisk. Kan nevne ett eksempel. Microsoft har f.eks ganske mange folk sittende og jobbe med hver eneste rapport og/eller klage om andre spilleres oppførsel i spill eller klage på støtende nick name - bio, støtende utsagn voice chat, kamera chat - you name it. Dette kan enhver spiller enkelt sende inn selv mens han fortsatt er inne i spillet - uansett spill. Skjemaet hentes lett fram fra dash board (fordi det er jo alltid tilgjengelig på 360 spill...hint hint), og man velger navnet fra listen på de man spiller med (eller har spilt med tidligere fordi det ligger også der en god stund), fyller ut kategori for rapporten, type osv... (husker ikke alt man kan fylle ut nå) og trykker send. Og vips så tikker det inn hos Microsoft og som sagt - hver eneste av disse behandles manuelt. I tillegg har MS til enhver tid en del folk ute i div spill og som ser hvordan de foregår med egne øyne på sine servere. Dette er bare ett eksempel på hvorfor det koster. En annen grunn til spille multiplattformspill på 360 er acheivments. Det ER faktsik ganske moro. Endret 14. januar 2008 av Dr.Peedee Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Jeg har selv IKKE 360, men har fått med meg at Live hadde endel problemer rundt juletider, er disse rettet opp (siden dette utviklet seg til en Live vs PSN debatt). Ellers håper jeg du fikk tak i en 60gb versjon av PS3 siden 40gb versjonen som selges i butikker nå om dagen ikke har PS2-støtte. Ellers kan jeg skrive under på at Uncharted er et MUST HAVE-spill. Ellers har jeg selv ikke så mange eksklusive titler til PS3, men jeg har mange av multiplattformspillene, og synes ikke det er noen mangler ved disse (men jeg kan selvsagt ikke sammenligne med 360 versjonene da jeg ikke har denne konsollen). Lenke til kommentar
trydis Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Ahh, sånn sett ja - jeg tenkte heller på spill som faktisk støttet voip. Er absolutt et pluss at man får med headsett ved live-abb. ja. Det jeg misliker mest med Live er rett og slett at det koster penger. Jepp, var nok litt uklar der, men mente også at man i noen spill ikke engang har mulighet til å snakke sammen med mikrofon. F.eks. i Rock Band, der kan 360 folket prate sammen mellom sangene, f.eks. komme med sangønsker eller bli enige om hvem som skal velge bass og gitar. På PS3 kan man ikke si et pip til hverandre og man får ikke den samme gode flerspilleropplevelsen. Lenke til kommentar
chiefo Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 Grunnen til jeg nevnte LIVE er at jeg har så mange venner (folk jeg har blitt kjent med in-game(klan) og venner hjemme fra), og da er det et must at jeg kjøper den versjonen mine kompiser gjør, og da blir det 360-versjonen. Men apropos headset, jeg er så vant til den type chatting nå, men hvordan fungerer det med PS3? Vet hva bluetooth er, men headset med bluetooth har jeg aldri sett på.. er det wireless headset man bruker til mobil til vanlig? - og... trenger man headset til PS3? (er det mange som bruker det mens de spiller?) Har mer enn nok spill å spille for tiden, derfor har jeg ikke kjøpt Uncharted - men har helt klart vært det spillet jeg ville kjøpt om jeg hadde handlet nå. Nå har jeg en slektning som er 2 uker ute i nordsjøen og 4 uker hjemme, som nettopp fikk seg 40gig (jeg har 60gigen ja) og han skaffet seg det. Dermed har jeg nok det i hus, på lån, når han drar ut om litt. Vet at det er såpass kort at 2 uker burde være mer enn nok. Må få meg en Blu ray-film også, bare for å teste.. PS: Koser meg i Disney-land nå - Kingdom Hearts 2 - litt snålt med kornete grafikk, men det ødelegger ikke for min del. Har ikke runnet det, men er det snakk om KH3? Om ikke bekreftet så er det kanskje ikke noen som har utelukket det? Lenke til kommentar
Bagge Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 DMC4 er absolutt ikke eksklusivt. Første store eksklusive tittel blir nok Metal Gear Soldid 4. Mente ikke at det var ekslusivt da, men meinte heller neste storspill. Men ja blir vel MGS4 hvis vi skal se nøye etter noe som er helt ekslusivt... Det var nettopp eksklusive titler han spurte etter. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Men apropos headset, jeg er så vant til den type chatting nå, men hvordan fungerer det med PS3? Vet hva bluetooth er, men headset med bluetooth har jeg aldri sett på.. er det wireless headset man bruker til mobil til vanlig? - og... trenger man headset til PS3? (er det mange som bruker det mens de spiller?) I spill som Burnout og COD4 som er de eneste spillene jeg spiller online for tiden så er det veldig mange som bruker headsett og i burnout sitt tilfeller bruker en del kamera også. Du kan bruke de aller aller fleste headsett som du finner til mobiler, du kan også bruke det gamle usb ps2 headsettet og sikkert andre usb headsett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå