Atlesen Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Hallo! Er det forskjeller på en ny data, og en gammel data på 7år, i f.eks størrelse på harddisken i BxHxD, og sånne ting? Går det ann å kjøpe et nytt skjermkort, uten å lage noen veldig custom ting? Atle Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 hardisker har samme dimmensjoner som den gangen, men ellers er det meste nytt, det er f.eks ikke samme kabelen mellom hovedkort og harddisk, men man får fortsatt de gamle hardiskene, så hvis du vil bytte så går det ann, skjermkort kan du bytte, men spørs hvor mye det hjelper deg, og du vil da måtte kjøpe gammel teknologi. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 har ikke forandret seg noe som jeg har fått med meg... men du har altså tenkt å bygge ny pc i gammelt kabinett??? Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 du kan bytte ut harddisk og cdrom/dvd. Resten krever enten dyre komponenter fordi de er så gamle og vanskelige å få tak i, eller at du skraper det gamle og begynner på nytt. Du kan bygge deg en helt ok pc til 2000kr, og da uten å bruke gamle komponenter Lenke til kommentar
Atlesen Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 har ikke forandret seg noe som jeg har fått med meg... men du har altså tenkt å bygge ny pc i gammelt kabinett??? Tenkte mest på å oppgradere så jeg kan spille Cs 1.6 uten lagg og lage server.. Tenkte på Harddisk-Ram-Skjermkort og sånn.. Lenke til kommentar
ezet Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 (endret) En 7 år gammel PC har nok en AGP slot, og du kan nok kjøpe ett nytt skjermkort som passer fint, selv om AGP riktignok er på vei ut av markedet. Det er ikke like manger butikker som fører AGP skjermkort lenger og det lønner seg nok å se etter brukte kort på f.eks bruktmarked.no. Dersom du ikke har oppgradert PC-en din på 7 år vil alt over 400-500,- kroner (brukt) være bortkastet da resten av hardwaren vil være flaskehalsen Endret 13. januar 2008 av ezet Lenke til kommentar
Atlesen Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 En 7 år gammel PC har nok en AGP slot, og du kan nok kjøpe ett nytt skjermkort som passer fint, selv om AGP riktignok er på vei ut av markedet. Det er ikke like manger butikker som fører AGP skjermkort lenger og det lønner seg nok å se etter brukte kort på f.eks bruktmarked.no. Dersom du ikke har oppgradert PC-en din på 7 år vil alt over 400-500,- kroner (brukt) være bortkastet da resten av hardwaren vil være flaskehalsen Er ikke sikker på hvor gammel den er.. Vil helst ha nytt.. Noen som har linker til ting og tang? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 til ny data? prisklasse i såfall? Lenke til kommentar
Atlesen Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 til ny data? prisklasse i såfall? Spurte om noen som viste om sider til oppgraderinger av den.. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 så du skal ha ny innmat? bare se på feks: www.komplett.no www.mpx.no www.netshop.no www.shg.no www.ps.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå