Møkk Lei Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Hadde tvungen restart på maskinen (fikk freeze). Og nå oppdaget jeg plutselig at DVD en min er borte.. :o Tok restart igjen for å se om den kom igjen uten hell. Biosen finner den, men XP finner den ikke. Noen gode råd? Lenke til kommentar
ZubZerO Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Hehe, har hatt det samme problemet selv, men da med win98. Jeg installerte til slutt hele win98 på nytt, og da funka det... er sikkert en enklere måte å gjøre det, på, men dette er det eneste tipset jeg kan gi deg. Lenke til kommentar
Møkk Lei Skrevet 13. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2003 Tror ikke jeg makter å ta en slik runde en gang til.. Er vel max 2mnd siden jeg installerte XP forrige gang. Har BARE hatt krøll med dette opsettet. Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Det samme har skjedd meg. Ble nødt til å installere på nytt her også. Jeg hadde ikke annet enn krøll fra dag 1 med XP. Men etter at jeg gikk over til linux har alt gått svært godt. Lenke til kommentar
rikkmund Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Prøv å trekke ut kablene fra strømforsyning og hk. Start opp maskina og slå av igjen. Sett inn kablene igjen og boot på nytt. Funka for meg etter 3 os re-installeringer som ikke funka Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 bruk system restore Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Kontrolpanel > Administrative verktøy > Datamaskinbehandling > Diskbehandling Se om du får det til der. Har skjedd noen ganger her og, da må Win XP "finne" den igjen. Skjer med HD's også :x Lenke til kommentar
Tigeren Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Prøv "innstaller ny hardware" i kontrollpanel.. Funka hos meg da jeg "mista" Brenneren min. :wink: Lenke til kommentar
FireNacho Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Formater, det er det enkleste og lag deretter en "Ghost cd". Lenke til kommentar
knutivarr Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Prøv "innstaller ny hardware" i kontrollpanel.. Funka hos meg da jeg "mista" Brenneren min. :wink: Jepp, dette funker! Dette har hendt meg flere ganger. Har mistet DVD, CDR og lydkort, men det har alltid gått bra å installere på nytt som nevnt i sitatet. Det ser ut som om XP kan ha litt hikke av og til. Komponenter skal jo ikke bare bli vekk uten videre... Lenke til kommentar
Dauen Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 aha, lurte alltid paa hvorfor lydkortet bare "forsvant" fra tid til annen i WinXP. Trodde det var driverproblem. Ellers saa var jo WinXP veldig stabilt da, men hadde jo en og annen blaaskjerm/reboot session ogsaa da. Bruker forresten linux naa for tiden, og har ikke hatt ett eneste problem angaaende stabilitet, bortsett i fra Kernel Panic, men det var jo selvforskyldt da Lenke til kommentar
vegjoh Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Hei! Da jeg installerte Nero en gang, så fosvant både CD-brenner og DVD. Jeg gikk til systemoppretting i Windows XP og satte maskinen tilbake til dagen før. Det virket fint! Du kan jo prøve det dersom ingen av de andre tipsene virker... Mvh Vegard Johansen Lenke til kommentar
Møkk Lei Skrevet 14. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2003 Har nå prøvd å legge til ny hardware, uten hell :-? Prøvde oxo å fysisk nappe ut ide kabelen, tok restart (2-3ganger) før jeg plugget dvd'en inn igjen. ingen dvd da heller.. Får vel begynne på ny installering igjen da! Ble rådet til å formatere C disken med fat32 istedenfor NTFS av en kamerat. Er det noen fordeler med fat fremfor det andre filsystemet da? Har NTFS på D partisjonen. Takker ellers for rådene.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå