Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Bestille TV. Hva for og unngå NRK lisens?


Toast Is Pimp!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da må jeg lage bruker for Pappa da. Og hans adresse i folkeregistret er der jeg ikke bor (hjemme). Og jeg bor jo litt langt sør.

 

Tror du de går på at TV'en blir bestillt i pappas navn, men adressen der TV'en skal er sørafør?

 

En av måtene er at pappa får TV'en i posten, så sender han den videre sørover... Men det blir dyrt...

 

For de skal ikke tro han ikke har råd.

 

Ja er du gærn? Får foreldra mine snyss i at jeg kjøper meg en 37" TV til 9000 så får jeg ikke komme hjem til sommern. :!:

Endret av Deimos87
Lenke til kommentar

De går vell ikke på at jeg lager en bruker i pappas navn. Og så har adresse hit jeg er?

Min adresse er registrert der pappa bor. Jeg har ikke meldt flytting enda... (det er er liten bygd der alle har samme adresse)...

 

De er ikke så vanskelig som du tror i lisensavdelingen, ringer du å sier du ikke var fornøyd med TV-en og solgte den videre istedefor å returnere den for å slippe frakten er det ikke noe problem ...

 

Tror du de ikke vil spørre om hvem jeg solgte den til?

Endret av Deimos87
Lenke til kommentar
De går vell ikke på at jeg lager en bruker i pappas navn. Og så har adresse hit jeg er?

Min adresse er registrert der pappa bor. Jeg har ikke meldt flytting enda... (det er er liten bygd der alle har samme adresse)...

Man trenger ikke å ha samme leveringsadresse som registrert adresse, uansett vil lisensen bli registrert i det navnet kontoen er på.

 

Tror du de ikke vil spørre om hvem jeg solgte den til?

Da kan du vel oppgi foreldrene til en kamerat eller noe, så klart etter avtale med dem ...

Lenke til kommentar
Kan jeg ikke bare ringe dem i morgen og si at den skal registreres på min Pappa?

Og dermed unngå og måtte ringe NRK ?

Jepp, men du må ikke si at du bor hjemmefra... NRK vet ikke hvor TV-en blir sendt.

 

Hvorfor må man betale nrk lisens for dette? Hva hvis man skal kjøpe en TV til hytta for å se på dvd filmer og tar da aldri tv signaler til bruk? Eller har jeg misforstått noe her?

dessverre betaler man for å eie en tuner, ikke for hva man bruker den til...

Lenke til kommentar

Jeg har ordnet med at komlett sender til en alternativ adresse (på kontoen på nett).

 

Jeg skal si minst mulig når jeg ringer dem i morgen (må bestille i dag), skal bare si at de må sette eierskapet som TV'en er på, på min pappa..

 

Er dette mulig? Eller blir de til og gå rett på navnet mitt og sende med engang brev til NRK eller hva svarte de gjør?

 

Eller skal jeg ta og lage en ny konto med min pappas navn på Komplett?

Endret av Deimos87
Lenke til kommentar

Mange gode tips over her, ja :-)

 

 

Men hvor mange tror dere ikke har prøvd: "Solgte den videre, da jeg ikke var fornøyd!"

 

Sannsynligheten er da stor for at de dukker opp på døra di og sjekker.

 

Selv har jeg forresten fått regning nå, 1100 for et halvt år med NRK-lisens, horribelt!

 

Hvor fikk du 3500 for ett kvart år fra?

Lenke til kommentar

Nja litt feil der ja. En kompis av meg fikk NRK regning på noe han ikke eier (ja faktisk) som mora hans har på hytta (liten LCD tv).

 

Det jeg gjorde nå var at jeg lagde en konto i pappas navn (også gmail) la inn samme adresse som han har. Men noe nytt har komment ut i det siste (sikkert lenge siden) at man har muligheten til og velge selv hvilken postkontor pakken skal hentes hen.

Pappa sa at dette var greit...

 

Nå er det bare og håpe at jeg får henta pakken da..

Fattern har jo henta pakker som var til meg på postordre før (da jeg bodde norafør). Så regner dette går greit. *Krysse Fingra*

Lenke til kommentar
De er ikke så vanskelig som du tror i lisensavdelingen, ringer du å sier du ikke var fornøyd med TV-en og solgte den videre istedefor å returnere den for å slippe frakten er det ikke noe problem ...

 

Når en som betaler tvlisens selger en tv til en annen, er en pliktig til å gi beskjed om den nye eieren til NRK, så dette går dårlig.

Lenke til kommentar
De er ikke så vanskelig som du tror i lisensavdelingen, ringer du å sier du ikke var fornøyd med TV-en og solgte den videre istedefor å returnere den for å slippe frakten er det ikke noe problem ...

 

Når en som betaler tvlisens selger en tv til en annen, er en pliktig til å gi beskjed om den nye eieren til NRK, så dette går dårlig.

Du kan jo si at du solgte den til foreldrene eller noe slikt, vel hvis de har TV og betaler lisens.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte selv en TV når jeg studerte i Kristiansand. Denne kjøpte jeg på Elkjøp og glemte selvfølgelig å registrere apparatet på fattern. Men når brevet kom i posten så kom jeg til å tenke på at dette ikke er min adresse i folkeregisteret. Så det jeg gjorde var å skrive "Retur: ukjent mottaker" på konvolutten og puttet den i en rød postkasse. Etter det har jeg aldri hørt noe fra NRK ;)

Lenke til kommentar

Du kan jo si at du kjøpte tv-en som en gave elns til en venn. Men ikke tenkte på å sette den på vedkommendes navn. Hvis de da spør om hvem det da er, finner du et random navn i telefonkatalogen som det finnes flere av, og sier du ikke aner hva adressa er.

Vet ikke om det vil fungere da...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...