ricmik Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 (endret) Nå har jeg lest en god del tråder her, og jeg blir _IKKE_ klok på hva jeg bør satse på når det gjelder HTPC. Jeg har noen spesifikke ønsker til en HTPC. 1. Maskinen må selvfølgelig være støysvak 2. Ønsker å sende lyd og bilde sammen over HDMI (Helst 1.3a? og 7.1 kanaler) 3. Lyden trenger ikke å dekodes av maskinen (Vurderer å kjøpe en Denon 2808 som kan ta seg av dette. Men vil likevel at lyden som sendes sammen med bilde kan være DTS-HD etc.) 4. HDCP må være støttet.. planen er å putte en BR-spiller inn i denne maskinen Noen som har ideer til hvilket oppsett som gjør seg bra? Et grafikkort som tar seg av de fleste utfordringer, og samtidig er passivt kjølt. Hva med lydkort? Må dette settes inn i tillegg, og i så fall.. hvordan samle lyd og bilde til HDMI? Jeg setter stor pris på alle svar! Har lyst til å bestille deler så fort som mulig! :-D Har kommet fram til følgende deler: Kabinett: Svart Silverstone SST-LC20M HTPC kabinett PSU: Corsair Powersupply 450W, 120mm Vifte, 6xSATA, ATX/EPS, 1xPCI-E, 20/24pin Hovedkort: ABIT IP35 PRO, P35, Socket-775, ATX, Silent Otes2, 2xGbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16 RAM: Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's CPU: Intel Core 2 Duo E6750 2.67GHz 1333Mhz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte CPU-kjøler: (her kunne jeg trenge noe stillegående greier) Grafikkort: (noe som finnes med HDMI 1.3 i dag?) Lydkort: Auzen X-Fi Prelude 7.1 (med Auzen X-Tension HDMI1.3 når det blir tilgjengelig) HDD: Seagate Barracuda 7200.11 1TB SATA2 32MB 7200RPM (Mulig jeg drar ned dette et hakk til 750GB, så det blir litt rimeligere.) Tuner (analog kabel/støtte for digital kabel): (Noen gode forslag?) OS: Windows Vista Home Premium OEM Hva tycks? Lurer på om prosessor holder til bilde og video.. har lest at Auzen-lydkortet stjeler en god del CPU.. Noen som vet noe om dette? Endret 13. januar 2008 av ricmik Lenke til kommentar
GooDSpeeD Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Om du velger et skjermkort som feks HD 2400 / HD 2600 eller HD 3850 / HD3870 som alle sammen har UVD, eller hardware aksellerasjon så vil nok CPU'en du har valgt være mer enn tilstrekkelig for avspilling av de mest krevende HD filmer der ute. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå