Gå til innhold

Kompakt stereoanlegg med DVD - anbefalingar?

Anbefalte innlegg

Har akkurat flytta i nytt hus og vil investere i kompakt stereoanlegg. Ønsker også å ha DVD-spiller på dette samt mulighet for å spille musikk fra bærbar PC og MP3-spiller. Da radioforholdene der jeg bor ikke er så bra tenker jeg å bruke nettradio på PC-n og koble denne til anlegget. Anlegget skal stå i stua som er ca 16 m2 stor. Vil gjerne ha et anlegg som gir god lyd og brukbar bildekvalitet for DVD. Har for tiden en eldre billdrørs-TV (Philips) som jeg på sikt tenker å skifte ut med en middels stor flatskjerm. I CD-samlinga har jeg mye bra rock som må komme til sin rett. Er usikker på om det er nødvendig med subwoofer i et såpass lite rom, særlig dersom høgtalerene er relativt bra.

Jeg tenker å bruke inntil 5000 kroner på dette. Er det noen som kan anbefale meg et sprekt anlegg som oppfyller mine ønsker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NAD L54, DALI Concept 1 stereoanlegg bør spille bra.

Høyttalerene lager i alle fall god lyd, og forsterkeren i DVD-recieveren er på 2x50 watt, som er det samme som jeg har på min NAD stereoforsterker. Og det er massevis med krefter.

Mer kompakt enn dette tror jeg rett og slett ikke du får det :)

EDIT: noen dypbass kan du nok bare glemme, men litt trøkk vil du nok få.

Endret av Bluum
Lenke til kommentar
NAD L54, DALI Concept 1 stereoanlegg bør spille bra.

Høyttalerene lager i alle fall god lyd, og forsterkeren i DVD-recieveren er på 2x50 watt, som er det samme som jeg har på min NAD stereoforsterker. Og det er massevis med krefter.

Mer kompakt enn dette tror jeg rett og slett ikke du får det :)

EDIT: noen dypbass kan du nok bare glemme, men litt trøkk vil du nok få.

Takk for tipset, Bluum! Men siden det ligger helt i øvre prisklasse av hva jeg ønsker å betale er jeg litt i tvil... :hmm:

Hva tror du om denne pakken, som er inkludert subwoofer:

http://www.netonnet.no/Product/Product.aspx?Iid=301045

Lenke til kommentar

Det er ikke DVD spiler på det anlegget, og det kommer nok litt penger i frakt også, så prisforskjellen er ikke noe du bør la bestemme valget.

Jeg anbefaler deg å gå innom nærmeste HiFi Klubben og høre på de Dali høyttalerene og se om du liker lyden. De spiller ganske bra :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...