akle Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Jeg er 16 år og tenker på og kjøpe et digitalt speilrefleks kamera. Det står vell mellom Canon EOS 350D eller 400D. 350D har jo vært på markedet en stund, men jeg finner ikke ut at det er så enorme forskjeller på disse to kamraene Hva tror dere? På forhånd takk. Mvh akle Lenke til kommentar
compesce mentem Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Vis du ikke har vært borti speilrefleks kamera før å ikke er noe proff fotograf, tor jeg 350D passer bra for deg. Synnes ikke 400D er verd de ekstra kronene, men er du virkelig dreven innen fotorgafi så tror jeg du kan merke gode forsjelder i kameraene. Har selv 350D å er storfornøyd det. Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Den viktigste fotografiske forskjellen mellom dei to er at 400d har betre autofokus, men bortsett frå det så er dei så og si like. Lenke til kommentar
timotei Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Canon 400D har bedre og større display med alle kamerainnstillinger, stort og tydelig i displayet.Jeg har gradert opp fra 350D og er svært fornøyd med det.Mener at 400D absolutt er verd merprisen. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Den viktigste fotografiske forskjellen mellom dei to er at 400d har betre autofokus, men bortsett frå det så er dei så og si like. Etter hva jeg har erfart er ikke AF forandret fra 350D til oppgraderingen. Har du kilder som viser at AF er forbedret? Forskjellene på 350D og 400D er i hovedsak: - 2,5" skjerm mot 350D sin på 1,8". - 27 bilder i JPEG mot 14 på 350D.' - 9 fokuspunkter kontra 350D sine 7. - 2 megapiksler ekstra. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Den viktigste fotografiske forskjellen mellom dei to er at 400d har betre autofokus, men bortsett frå det så er dei så og si like. Etter hva jeg har erfart er ikke AF forandret fra 350D til oppgraderingen. Har du kilder som viser at AF er forbedret? Forskjellene på 350D og 400D er i hovedsak: - 2,5" skjerm mot 350D sin på 1,8". - 27 bilder i JPEG mot 14 på 350D.' - 9 fokuspunkter kontra 350D sine 7. - 2 megapiksler ekstra. Joda, AF er forbedret. 400D fikk AF'en til 30D med 9 fokuspunkter. Dette er en forbedring som de fleste av oss har ignorert... Tom Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Den viktigste fotografiske forskjellen mellom dei to er at 400d har betre autofokus, men bortsett frå det så er dei så og si like. Etter hva jeg har erfart er ikke AF forandret fra 350D til oppgraderingen. Har du kilder som viser at AF er forbedret? Forskjellene på 350D og 400D er i hovedsak: - 2,5" skjerm mot 350D sin på 1,8". - 27 bilder i JPEG mot 14 på 350D.' - 9 fokuspunkter kontra 350D sine 7. - 2 megapiksler ekstra. Joda, AF er forbedret. 400D fikk AF'en til 30D med 9 fokuspunkter. Dette er en forbedring som de fleste av oss har ignorert... Tom Hmm.. Merkelig. Har prøvd begge to i praksis, og har ikke merket ingen forskjell. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 [quote name='Gissan' Joda, AF er forbedret. 400D fikk AF'en til 30D med 9 fokuspunkter. Dette er en forbedring som de fleste av oss har ignorert... Tom Hmm.. Merkelig. Har prøvd begge to i praksis, og har ikke merket ingen forskjell. Tror man skal merke det ved dårlig lys (hvis man slår av flash-brafringa) og med motiv i bevegelse på følge-fokus. Tom Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=888398 Da har vi to tråder med samme innhold, som ligger rett under / over hverandre. Sjekk gjerne linken for flere argumenter. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 [quote name='Gissan' Joda, AF er forbedret. 400D fikk AF'en til 30D med 9 fokuspunkter. Dette er en forbedring som de fleste av oss har ignorert... Tom Hmm.. Merkelig. Har prøvd begge to i praksis, og har ikke merket ingen forskjell. Tror man skal merke det ved dårlig lys (hvis man slår av flash-brafringa) og med motiv i bevegelse på følge-fokus. Tom Prøvde også motiv i bevegelse. 350D/400D i kombinasjon med 300/2.8L forresten. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Prøvde også motiv i bevegelse. 350D/400D i kombinasjon med 300/2.8L forresten. Nok en oppskrytt forbedring på 400D da med andre ord... Det er vel med så mangt at det vil være bedre i noen sære situasjoner, men ikke i det vanlige... Tom Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Prøvde også motiv i bevegelse. 350D/400D i kombinasjon med 300/2.8L forresten. Nok en oppskrytt forbedring på 400D da med andre ord... Det er vel med så mangt at det vil være bedre i noen sære situasjoner, men ikke i det vanlige... Det tror jeg også. Den vanlige forbruker (og førstegangskjøper) vil ikke merke stor forskjell, altså. Lenke til kommentar
akle Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2008 hei igjen en venninne av med har et 350d og noen tok på linsa hennes (18-55mm) det ble noen merker og hun mente kvaliteten på bilde ble dårligere. hun tok tilslutt en brille klut og tørket av linsa, er dette greit og gjøre??? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 hei igjenen venninne av med har et 350d og noen tok på linsa hennes (18-55mm) det ble noen merker og hun mente kvaliteten på bilde ble dårligere. hun tok tilslutt en brille klut og tørket av linsa, er dette greit og gjøre??? Så lenge kluten er ren og lofri, så skal det gå greit. Tom Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Har selv 350D mens min bror og flere av mine venner har 400D. Bildekvaliteten er nær identisk, funksjonene er de samme, men 400D har større skjerm. Om en større skjerm er verdt mellomlegget er opp til deg. Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt et brukt 30D til samme prisen som disse to koster nytt. DA vil du merke forskjell. Lenke til kommentar
akle Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 (endret) hei igjen noen hadde et Nikon D40x på skolen i dag så jeg lurt lit på om dette og så var et kamera å vurdere. hvordan er dette i forhold til Canon 350d og 400d akle eventuelt noen som vet av andre nikon kameraer som jeg burde vurdere Endret 18. januar 2008 av akle Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Nikon D40x er også et kamera du bør vurdere. Men da må du sannsynligvis være rask - da Nikon er i ferd med å bytte ut modellen med noe nytt. Tom Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 hei igjennoen hadde et Nikon D40x på skolen i dag så jeg lurt lit på om dette og så var et kamera å vurdere. hvordan er dette i forhold til Canon 350d og 400d akle eventuelt noen som vet av andre nikon kameraer som jeg burde vurdere Er i samme klassen, til ca samme pris, men mangler et par funksjoner disse andre to kameraene har. Om du har behov for fokusmotor i huset er også noe du bør sjekke opp om du vurderer Nikon-kameraet (dette er et ikke-tema for Canon) Lenke til kommentar
akle Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 hei igjennoen hadde et Nikon D40x på skolen i dag så jeg lurt lit på om dette og så var et kamera å vurdere. hvordan er dette i forhold til Canon 350d og 400d akle eventuelt noen som vet av andre nikon kameraer som jeg burde vurdere Er i samme klassen, til ca samme pris, men mangler et par funksjoner disse andre to kameraene har. Om du har behov for fokusmotor i huset er også noe du bør sjekke opp om du vurderer Nikon-kameraet (dette er et ikke-tema for Canon) hei jeg skjønte ikke helt det dær med fokusmotor i huset og et dette ikke var et tema for Canon Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 (endret) hei igjennoen hadde et Nikon D40x på skolen i dag så jeg lurt lit på om dette og så var et kamera å vurdere. hvordan er dette i forhold til Canon 350d og 400d akle eventuelt noen som vet av andre nikon kameraer som jeg burde vurdere Er i samme klassen, til ca samme pris, men mangler et par funksjoner disse andre to kameraene har. Om du har behov for fokusmotor i huset er også noe du bør sjekke opp om du vurderer Nikon-kameraet (dette er et ikke-tema for Canon) hei jeg skjønte ikke helt det dær med fokusmotor i huset og et dette ikke var et tema for Canon I praksis betyr det at hvis du har en Nikon D40 eller D40x må du ha objektiver merket med IF eller IF-ED (Nikon), AT-X (Tokina) eller HSM (Sigma) for å få autofokus. Endret 18. januar 2008 av Gissan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå