Gå til innhold

Hjelp med valg av komponenter til gamer pc. 10k

Anbefalte innlegg

Nå er det på tide med en gamer PC, og jeg har tenkt å bestille alle delene til en I morn. Målet mitt var å bygge en bra gamer pc til under 10'000 kroner. Jeg har funnet alle komponentene som trenges, men jeg trenger litt hjelp med valg av skjermkort.

Handlevogn.[Nå funker linken]

Jeg har veldig lyst å kjøre 8800 gt sli, siden jeg får mye for pengene, og helt syk ytelse i spill som for eksempel crysis. Jeg snakket med en venn om det, og han sa at jeg skulle heller satse på EVGA 8800 gtx eller Club3d 8800 gtx. Her har jeg ikke peiling hva jeg skal gjøre. Jeg skal spille for det meste spill som feks; Crysis, call of duty 4, battlefield 2, orange box, quake wars, og noen eldre spill som quake 3, half life 1 og 2. Jeg vet helt sikkert at 8800gt sli gir bedre ytelse i crysis på 1280:1024 2xA+A enn XpertVision 8800GTX via en artikkel i hjemme pc blad nr.1 2008. Men noen spill får man verre ytelse i av å bruke sli, som for eksempel quake 4.

Det jeg vil vite er:

- Er det en bra handlevogn jeg har der?

- Vill alt funke sammen?

- Trenger jeg bedre strømforsyning hvis jeg skal kjøre 8800GT sli?

- Skal jeg kjøre SLI?

Jeg har en samsung syncmaster710 skjerm som støtter opp till 1280x1024, og det blir vell oppløsningen jeg kjører på alle spillene.

Tusen takk i forveien, vill gjerne få svar før i morn slik at jeg rekker å bestille pcen. :)

Endret av r3dshrapnel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som er er at Nvidia har kommet med en ny kjerne med navn G92 som er bedre en G80 som er den gamle.

8800GT bygger på G92 kjernen, det er også kommet et 8800GTS som bygger på den, ofte omtalt som "nye 8800gts".

Foreløpig er det ingen 8800GTX ute som er bygget på G92 kjernen så derfor så yter nye gts bedre en "gamle" gtx.

Det jeg synes er litt merkelig er at nvidia kaller kortene for det samme selv når de er så forskjellige...

Sry, må bare: Spekulerer i om de er ute etter å selge ut de gamle G80 kjernen ved å forvirre kundene slik at de ser en test hvor 8800gts yter veldig bra (G92) for så å bestille et gammelt GTS (G80) i tro om at det er samme kortet...

Tilbake til oppsettet ditt, ser bra ut ;)

De eneste komponentene jeg sjekka ut var: (altså resten så bra ut ;) )

Kabinettet, hadde ikke hørt om det. Kabinett er vel en personlig sak, som går på preferanser på utsende osv. så skal ikke si mer en at man ofte får det man betaler for...

376,- er mistenkelig billig, er mer en utsende om avgjør om et kabinett er godt eller ikke. Støy er et stikkord, men kan du leve med litt skrangling og ekstra vibrasjons støy fra hardisken(e), optiske drev og vifter så er det vel greit nok.

Hovedkortet: Jeg er ikke helt oppdatert på sli hovedkort og nvidia chipset, men om du ikke skal overklokke halveis ekstremt så går vel det meste bra.

OG Strømforskyningen: Vet ikke hvor denne legger seg inn på rang stigen, men jeg ville uansett ha gått for en Corsair HX620W. Har 520W versjonen selv i en HTPC og den er knusk stille og har fått meget gode omtaler på spennings nivåer. Bør også være mer en nok til å drive sli oppsettet ditt.

-Bountyhunter :)

Endret av [StK]Bountyhunter(BF:V)
Lenke til kommentar

Aha, tusen takk for hjelpen!

Grunnen till valg av kabinettet var at den fikk veldig bra krittik på et par netsider. Sto at det var mye plass, og at viften som fulgte med var ekstremt bra.

750 watt er da, ALT for mye?:p Jeg kan I så fall nedgradere PSU litt, og oppgradere kabinett.

Lenke til kommentar
IKKE gå for 880gtx nå!

Sats heller på den NYE 8800gts skjermkortet, som har 512mb minne, denne er bedre enn 8800gtx og mye billigere.

PUBLISER handlevognen din..

Billigere er den, men ikkje bedre..Korta ligger på linje om ikkje gtx er littegranne bedre.

Lenke til kommentar

Jeg ser ingen store forsjeller mellom de ramchippene I det hele tatt, tror nok jeg tar de sli chippsene bare fordi de skal funke bedre med SLI.

Kabinetet... Jeg skal se om jeg har råd. Hvor mange vifter følger den med?

Endret av r3dshrapnel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...