Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

maskinen tar pauser


Anbefalte innlegg

Kjøpte ny pc rett før jul og har oppdaga noe som irriterer meg litt.

Forsåvidt ikke noe alvorlig, men hvis noen har vært borti dette og vet hvorfor, og hvordan det kan løses hadde det vært fint.

 

Pcen tar pauser. Alt fryser i 2-5 sekunder og så hører jeg en lyd som minner om oppstart etter hvilemodus.

Noen dager skjer det veldig hyppig, noen minutters mellomrom, mens andre dager skjer det ikke i det hele tatt.

 

 

PC beskrivelse:

 

Core2quad 6600

4GB Ram

1,25 TB HD 1 x 750, 1x 500

Geforce 8800gtx

Mist Psu 600w

Vista 64 ultimate

 

Har sjekka strømsparing og slått av hvilemodus, men det skjer likevel, og det er mens jeg bruker pcen i windows.

Ikke merka det i spill.

 

Noen tips?

 

edit: en annen ting jeg nettopp oppdaget. Jeg gikk inn i noe fox programvare som fulgte hovedkortet. Tempovervåking. Der veksler den mellom x6 og x9 idle /load. men nå står den hele tida på x9 selv om jeg kun har 2% prossesorbruk. har ikke endret innstillinger i BIOS. rart?

Endret av JULINGiKAKE
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det at multiplier endres har vel med cool and quiet (AMD) eller speedstep (intel) å gjøre.

 

Har du det aktivert, så prøv å slå av. Har du overklokka med dette aktivert, så kan sånne symptomer som det der skje.

 

vet at jeg har speedstep på. men nå har den kjørt x9 uten load. Og av en eller merkelig grunn står det akkurat nå 2400 mhz 266 x6-

Lenke til kommentar

Den må være aktivert i bios, i tillegg må strømalternativer stå på minimal (XP) og Balanced (vista) - Her må du også sjekke under egenskaper at den ikke er slått av!

 

Amd må ha driver for å fungere i XP, husker ikke helt om Intel må ha det og, men vi ltro det.

 

Du kan prøve å deaktivere speedstep og se om det er det som er årsaken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...