aspic Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Eg må berre seia at eg blei mektig imponert over dette bildet. Legg merke til kometen i midten av bildet. Men det virkar litt "photoshoppa" på ein måte.. Er det ekte? Lenke til kommentar
Sonja84 Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 (endret) seff er det ikke ekte, alt ved bildet ser falskt ut! EDIT: ja, jeg tok visst feil. fascinerende bilde Endret 13. januar 2008 av Sonja84 Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Jeg har sett det bildet fra Australia tidligere, og det er ekte. http://antwrp.gsfc.nasa.gov/apod/ap070205.html Sometimes the sky itself is the best show in town. On January 26 2007, people from Perth, Australia gathered on a local beach to watch a sky light up with delights near and far. Nearby, fireworks exploded as part of Australia Day celebrations. On the far right, lightning from a thunderstorm flashed in the distance. Near the image center, though, seen through clouds, was the most unusual sight of all: Comet McNaught. The photogenic comet was so bright that it even remained visible though the din of Earthly flashes. Comet McNaught continues to move out from the Sun and dim, but should remain visible in southern skies with binoculars through the end of this month (February 2007). Lenke til kommentar
aspic Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 Steike.. Snakk om å treffe blinkskot då.. Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 (endret) seff er det ikke ekte, alt ved bildet ser falskt ut! Ikke så raskt nå. Ut ifra beskrivelsen som er lagt ved bildet (som du finner her: http://antwrp.gsfc.nasa.gov/apod/ap070205.html ) så kan det virke som om det faktisk er ekte: Explanation: Sometimes the sky itself is the best show in town. On January 26, people from Perth, Australia gathered on a local beach to watch a sky light up with delights near and far. Nearby, fireworks exploded as part of Australia Day celebrations. On the far right, lightning from a thunderstorm flashed in the distance. Near the image center, though, seen through clouds, was the most unusual sight of all: Comet McNaught. The photogenic comet was so bright that it even remained visible though the din of Earthly flashes. Comet McNaught continues to move out from the Sun and dim, but should remain visible in southern skies with binoculars through the end of this month. The above image is actually a three photograph panorama digitally processed to reduce red reflections from the exploding firework. Edit: SeaLion var visst et hakk raskere Endret 13. januar 2008 av hallgeirl Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 (endret) Bildet ser ekte ut, og om du ser på menneskene så har han brukt ganske lang eksponeringstid for å få med seg eksplosjonen og lynet. Med andre ord, så hadde ikke lynet og eksplosjonen trengt å skje helt sammtidig. Edit: leif Endret 13. januar 2008 av andrull Lenke til kommentar
elbeem Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 (endret) Står jo selv i beskrivelsen at det er tre bilder som er komposisert til ett: The above image is actually a three photograph panorama digitally processed to reduce red reflections from the exploding firework. Med andre ord er det bare delvis ekte. Her er siden på Snope.com, som forøvrig er en side som alle burde sjekke før de sprer usanne myter (tenker ikke på trådstarter, men på mange andre som tror på alt de hører eller leser): Link Endret 13. januar 2008 av elbeem Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Steike.. Snakk om å treffe blinkskot då.. Det riktige er vel "Steike.. Snakk opm å ha lang eksponeringstid da" Det er det som er trikset. Kameraet har nok stått på stativ og hatt en eksponeringstid på gjerne rundt 15 sekunder. Min bror har fått en del imponerende bilder fra nyttårsaften med det, og av lyn Lenke til kommentar
aspic Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 Hehe.. Er ikkje sjølve bilete (a) eg er imponerte over, det er meir heilheten. 3 fine ting på same tid og same stad Og SÆRLEG kometen. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 jeg vil tippe det er flere bilder tatt fra samme sted satt sammen til ett. det er flere grunner til dette, det ser ut som om eksponeringen på venstre side av bildet, så vidt jeg kan se er det ingen "spøkelser" som er der, på høyre side er det en god del av dem. Det ser også veldig ut som om ALLE på bildet ser på fyverkeriet og ingen på lynet. synes også at det skjer generellt forfalsket ut, men godt mulig det er ekte. Det er for dårlig oppløsning til at jeg kan sette fingeren på noe spesiellt mer enn det jeg har gjort Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 jeg vil tippe det er flere bilder tatt fra samme sted satt sammen til ett. Som det framgår av APOD-teksten er panoramaet satt sammen av 3 bilder. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 (endret) er det en komet vi ser på himmelen? edit: nei det kan det ikke være. halen peker ikke vekk fra solen. Endret 15. januar 2008 av Valkyria Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 er det en komet vi ser på himmelen? edit: nei det kan det ikke være. halen peker ikke vekk fra solen. I bildeteksten står det jo at det er det. Near the image center, though, seen through clouds, was the most unusual sight of all: Comet McNaught. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 han mener vel om vi ser den på den nordlige halvkule? Lenke til kommentar
Touch of Red Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Steike.. Snakk om å treffe blinkskot då.. De filmet sikkert så tok de på slow motion og trykket på pause når lynet slo. Stili bilde btw Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Nei, det gjorde de ikke. Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 (endret) Himmelen og havet likna sinnsykt mye på det man rendrer i Terragen. Endret 16. januar 2008 av WD40 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå