Gå til innhold

2 x Sata-disker tuller med Windows ved oppstart.

ettern

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et problem med en av mine Sata disker. Til nå har en 250GB WD harddisk og en 500GB Samsung harddisk fungert flotters sammen. Begge er Sata disker. Bruker Windows XP.

Men igår så ville plutselig ikke windows starte, den kom til "Windows is starting up" og der blir den stående, alt er helt fryst. Prøvde å starte på nytt et par ganger, men det samme skjedde om og om igjen.

Jeg formaterte windows partisjonen på 250GB harddisken, og la inn windows 2000(hadde ikke en windowsXP tilgjengelig).

Dette fungerte knirkefritt, jeg kom inn i windows og alt fungerte vel.

I dag har jeg fått tak i en windows xp cd, så jeg formaterte igjen og begynte å installere windowsXP. Men under installasjonen stopper den helt opp, dvs der man får opp en nedtellingstimer: “Setup will complete in approximately: 39 minutes”.

Jeg tar ut den 500GB disken (disk med bare filmer) og prøver å installere igjen, da stopper ikke installasjonen opp og jeg har endelig fått windows XP tilbake.

Jeg setter inn 500Gb disken, og starter opp, men da fryser den seg ved "Windows is starting up".

Kan ikke skjønne at det skal være noe galt med 500BG disken da denne er helt ny og at den fungerer i windows 2000.

Er det noen der ute som kan hjelpe?

Mvh Anders

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har Windows installert OK på 250 GB disken, den fungerer alene?

Når du kobler til den andre disken må du passe på innstilling for bootrekkefølge i BIOS. Det er en meny som velger hvilken av de to diskene som skal boote først.

Kan høres ut som du prøver å boote fra den 500 GB disken som ikke fungerer.

Lenke til kommentar

Har det samme problemet med en 500GB disk.

Begynte først etter at jeg hadde re-innstallert XP på ny disk (150GB raptor disk).

Men hvis jeg trekker ut strømmen på disken som får systmet til å feile, starter opp, og setter i strømmen igjen når windows har bootet, så fungerer disken helt fint..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...