Gå til innhold

Mobil funnet, hvordan levere tilbake?

Ohny

Anbefalte innlegg

Har funnet en mobil, den var avslått da jeg skulle finne "mor" eller "far".

Testa mitt simkort for å se om det ligger noe informasjon, men mobilen er sperret til Netcom ser det slik ut.

Fins det dog andre muligheter? Henge opp lapper og sånt funker dårlig her.

Gi den til politiet? Jeg har også tatt kontakt med Operatøren for å be dem sjekke opp simokrt og IMEI, men de har ikke svart

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Lit sein her kansje men det jeg gjorde en gang jeg fant en mobil var å plukke ut sim kortet og skjekket hvilken oppratør de brukte, så skrev jeg ned sim kort nr som sto på kortet, ringte inn (til netcom i dette tilfellet) og fortalte at jeg hadde funnet en mobil med ett sim kort fra de inni og lurte på om de kunne fortelle meg hvem som sto registret på sim kort nr.

Så fikk jeg vite det, gikk på tlf.no og skjekka ut navnet og ringte han som eide den og vips, 500kr rikere! =D

Endret av KloveR
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har funnet en mobil, den var avslått da jeg skulle finne "mor" eller "far".

Testa mitt simkort for å se om det ligger noe informasjon, men mobilen er sperret til Netcom ser det slik ut.

Fins det dog andre muligheter? Henge opp lapper og sånt funker dårlig her.

Gi den til politiet? Jeg har også tatt kontakt med Operatøren for å be dem sjekke opp simokrt og IMEI, men de har ikke svart

Ring netcom og oppgi simkortnummer. Og de kontakter eiern :-)

Lenke til kommentar

Hadde alle vært like ærlige og rettferdige som dere hadde verden vært et bedre sted å bo. Har selv aldri funnet en mobil. Men beste framgangsmåte er nok å sjekke sim-kort, ringe operatør og få vite navn/hjemmenummer, så er det lettere å levere tilbake.

Lenke til kommentar

Det er sant, vi alle begynner å dra på årene. Det er lenger ikke kult å briefe med vennene sine "Sjekk åssen mobil jeg fant/stjal igår a!!"

Nå er ikke dette akkurat fancy telefon jeg fant heller, men uansett om det hadde vært HTC Cruise, N95, SE P1. Så hadde jeg nok gjort det samme igjen.

Funnet 3 mobiler i løpet av tiden, og levert alle tilbake + 1 til politiet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...