Met_Fredrik Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 (endret) Hei, skal sette sammen et anlegg til dansegulvet inne i russebussen. Prismessig burde det ligge på omkring 15-20 000, kanskje kan vi få en del sponset mot promotering. Anlegget skal bygges inn i barddisken i bussen i egne stativer og vi kan derfor ikke ha tårn som rager 2 meter i været. Lydtrykk og bass er hovedfokus. Har sett meg ut noe alla dette : -CERWIN-VEGA A0.8KW2 -CERWIN-VEGA VE-15F - Cd spiller har jeg ingen anelse, men regner med at det ikke er så vanskelig å finne en til under 5 000. - Kabler 1500kr? Ved siden av dette har vi et mindre anlegg som skal brukes sammen med 2 x 50" plasma lenger bak i bussen til spill og film titting. Endret 13. januar 2008 av Met_Fredrik Lenke til kommentar
onkeljan Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Ser ut som du har svart på dine egne spørsmål her. Når det gjelder cd spiller/mp3, så får du nok en mer en god nok til tusenlappen, så da kan du kanskje bruke pengene på andre ting. Cd spiller til 5000 i en russebuss med CW anlegg er helt bortkastet spør du meg.. Lenke til kommentar
Lsass Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Skal dere ha en plasma skjerm inne i bussen? 50 tommer? eller leste jeg feil? den blir jo garrantert rassert i russetida.. Lenke til kommentar
Met_Fredrik Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 Hei, ja vi skal ha 2 x 50" plasma i bussen, begge er forsikret og skal festes i en arm som kan vippes slik at de ligger flatt og unna veien hvis det behøves. Onkeljan Takk fors svar, men jeg er litt usikker.. Mener du at et CV oppsett er en god løsning? Og kjempe flott hvis vi kan spare penger på cd spiller som du sier. Jeg ville bare høre om det var noe annet jeg burde se på fremfor CV oppsettet, er ingen ekspert på stereo men har blitt imponert over trøkket i de CV anleggene jeg har hørt. Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Ja, det er jo ikke noe værre enn å kjøpe 1 års idiotforsikring.. koster jo ikke mange hundrelappene.. Men hvis dere først skal ha ordentlig lyd i bussen, hvorfor ikke gå for et PA anlegg? Eller bare leie noen for et par tusen som spiller mye bedre enn CW sine! Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 - Kabler 1500kr? Ved siden av dette har vi et mindre anlegg som skal brukes sammen med 2 x 50" plasma lenger bak i bussen til spill og film titting. Må nok regne med en del ekstra tusen til kabler, hvis ikke strømkabler ligger klart og signalkilden er ved siden av forsterkeren. Skal dere virkelig sitte så mye inne i russebussen deres i russetia at dere har behov for to 50" skjermer? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Er det en 230V forsterker? Har dere det i bussen? Lenke til kommentar
Met_Fredrik Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 (endret) Om vi skal ha en eller to 50" plasmaskjermer var liksom ikke temaet Men det er snakk om 230V ja, har aggregat klart til å drive anlegget Endret 16. januar 2008 av Met_Fredrik Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 satt selv å spilte fifa street osv på en 42" plasma inni bussen i russetiden når kroppen ikke orka mer fyll, og det var utrolig digg! Skal man ha buss, så må man ha digert anlegg, svære tv'er og ps3 og xbox 360! hehe Lenke til kommentar
Met_Fredrik Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2008 (endret) Snakket i går en som selger både PA og CW anlegg og har bygget mye til russebuss og han sa at hadde vi råd var jo PA flotte greier, men vi må oppp i enormt mye penger for å få den store lyden folk forbinder med gode PA anlegg. Han mente et CW anlegg gir mye bedre pris/morro for en russebuss og vi ble enige om å både gå for større høytalere 2 x CLS 2 x 15" og sterkere forstkerker, med mulighet for et høytalersett til så vi får 8 x 15 " elementer. Takk for svar uansett. Endret 17. januar 2008 av Met_Fredrik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå