Gavekort Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 God dag! Jeg har nettopp kjøpt en ny disk, og har to disker som står som s-ata.. Men så vil jeg slenge på en 120gb ide-disk, men hovedkortet mitt vil ikke finne mer en mine to harddisker. Hvordan kan jeg finne den siste disken? Bios: America megatrends Hovedkort: Asus P5AD2 E-Deluxe Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Godt mulig at du har to separate SATA kontrollere. Da må du slå på den andre kontrolleren i BIOS. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 (endret) Har den ene s-ata-disken som secondary ja, men den siste er en Ide.. *harddisk 1 Rød-slot ***harddisk 2 svart-slot***********************IDE-slot Brukt til den siste harddisken *v*v**************************************v *************************************[:] *****************************************[:] *************************************[:] ***۸ *۸*Ubrukt slot Svart *Cd-rom Rød-slot [stjerne]= ingenting Endret 13. januar 2008 av Bob_mafia Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Sorry, jeg leste litt for raskt og fikk ikke med meg at det var en IDE (PATA) disk du skal koble til. Det diagrammet ditt sier meg ikke så mye. Men det ser ut som du har to røde og en blå IDE kontakt. Den blå antar jeg er tilkoblet ICH6. De røde er vel da til RAID kontrolleren, som kan enables og konfigureres i BIOS. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 Har en Pata-disk ja, huska bare ikke navnet! men mitt cd-rom står i blå-ide kontakten, kan jeg koble opp hardisken også på den? Vil ikke ha de i raid... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Ja, du kan ha både CD og disk på samme kabel. Da må du passe på å koble den ene som master og den andre som slave. Det gjøres med jumpere bak på disk / CD. Du trenger ikke ha RAID på den andre kontrolleren, det bestemmer du med BIOS innstilinger. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 ahh... Tror jeg har Cabelselect på disken.. Takk... igjen hårek! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå