JacEr Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 (endret) Spørsmål rundt dette dukker i dag ofte opp i "Filmprat" eller "Guide for kjøp av DVD-filmer på nett", uten av noen av de blir helt riktig. Oppretter derfor en egen tråd til hvor man kan spørre om hvordan man setter opp forkjellige DVD-utgivelser mot hverandre, og kommer også til å gjelde HD-DVD og Blu-Ray etterhvert som standarden går over til dette. Ønsker og å samle linker til det som regnes som de beste utgiverne på de forskjellige filmfrontene. Restaureringsarbeid av eldre utgivelser varierer sterkt fra det som er dårligst og det som er best. Enkelte gir også ut bare "vannilla"-utgaver av filmer, som er betegnelsen på utgivelser som bare inneholder filmen, tekst og kanskje filmens trailer. Jeg ønsker å samle utgivere som tar restaurering og ekstramateriale seriøst, og kommer til å samle slike utgivere nederst i denne posten som vil bli oppdatert så hyppig som nødvendig. Jeg håper andre brukere bidrar både i tråden og over PM, enten det er med bidrag, eller om det er fordi jeg uttrykker meg feil. Utgiver jeg vet svært lite om er "Studi ghibli", hvis noen kan gi litt mer informasjon her, blir det satt stor pris på. Uansett, de utgiverne jeg personlig forbinner med ypperste kvalitet er som følger: Criterion, stort sett tilgjengelig fra amerikanske nettbutikker Masters Of Cinema, stort sett tilgjengelig fra britiske nettbutikker Endret 13. januar 2008 av JacEr Lenke til kommentar
Badering Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Har selv Nosferatu-utgaven fra Masters of Cinema, og er veldig imponert over hele greia. Flott restaurering, en sexy bok om filmen og alt rundt den, og et enda mer sexy cover Det ga mersmak, og har lyst til å skaffe meg fler MoC-utgaver. Criterion har jeg ingen erfaring med, men jeg har lenge fundert på å kjøpe meg en film fra dem. Syntes Criterions utvalg er mer spennende en MoC, i og med at Criterion ikke bare ser ut til å satse på gamle filmkassikere fra 40-tallet og nedover )for det meste). Bergman, Kurosowa og lignende Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå