FCW Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Har en filserver i nettverket som jeg ønsker skal gå i ventemodus/dvalemodus når den ikke er i bruk. Problemet er at jeg ikke får vekket den fra ventemodus via andre PC-er i nettverket. HK, støtter visstnok ikke WOL såvidt jeg kan se i dokumentasjonen eller BIOS. Når PC-en er i ventemodus, er nettverkskortet (internt) inaktivt, lyser i hvertfall ikke i LED'en. Har i BIOS forsøkt endret mellom S1 og S3, enablet wake via PCI, PCI ekspress + PS2/USB Noen som har gode forslag til hvordan jeg kan la filserveren gå i ventemodus, og vekkes ved behov?? Ekstremt takkssam for svar!! FC Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Eneste løsningen er vel å kjøpe et nettverkskort som støtter WOL. Ellers så ser jeg ikke meningen med å la en filserver gå i vente/dvalemodus. Lenke til kommentar
FCW Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 Ellers så ser jeg ikke meningen med å la en filserver gå i vente/dvalemodus. Hvorfor skal den stå på hele tiden da? kanskje litt upresist å kalle det en filserver, det er altså kun filmer, musikk, bilder, diverse dokumenter + litt annet smårot det er snakk om her....sitter jo ikke å glaner på disse hele dagen FC Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå