magnuje2 Skrevet 13. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2008 Hei, Vil gjerne ha kritikk på dette bildet tatt i forrige uke. Vet jeg kunne gjort noe bedre her. ISO 200 44 mm F 5.0 1/200 sek Håndholdt I tillegg har jeg et sprøsmål. Er det mulig å fjerne rødfargen på den jakken som er ca midt i bildet? Jeg bruker Lightroom men har ikke funnet noen funksjoner for dette. Vet det går i photoshop men har ikke dette. Ev andre måter jeg kan fjerne den røde jakken (lovlig) uten å betale for ny programvare? fikk noe programvare med mitt 400D men har ikke sett på det Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 13. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2008 Trur ikkje du kan fjerne raudfargen på den jakka utan å fjerne all anna raudfarge i same slengen. Du må då ty til anna programvare, som gratisprogrammet Gimp. Prinsippet er det same som (ein av måtane) i PS: Kopier laget, gjer det eine om til svartkvitt, og masker bort frå det øvste laget. Kan forklare nærare om du ynskjer det. Lenke til kommentar
magnuje2 Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. januar 2008 Trur ikkje du kan fjerne raudfargen på den jakka utan å fjerne all anna raudfarge i same slengen. Du må då ty til anna programvare, som gratisprogrammet Gimp. Prinsippet er det same som (ein av måtane) i PS: Kopier laget, gjer det eine om til svartkvitt, og masker bort frå det øvste laget. Kan forklare nærare om du ynskjer det. Takk for svar! Irriterende at jeg må ty til annen programvare, da det er den eneste funksjonen jeg savner i Lightroom. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 13. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2008 Fortsatt en veldig enkel jobb da. Uansett greit å ha GIMP eller annen bilderedigeringsprogramvare installert på maskina. Lightroom er jo beregna på enkel bilderedigering, hvor man ikke skal layerpaletten i hjørne skal forvirre de stakkars fotografene Lenke til kommentar
gorefeast Skrevet 13. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2008 Hei. Fint bilde fra en fin by. Var der i september, og skal tilbake dit neste helg Men ville bare si en liten ting om den ensomme spillemannen. Så han sist vi var der, i en bakgate der han losset lirekassen inn i sin nye store mercedes Tror neppe han lider økonomisk ihvertfall, he he.. Lenke til kommentar
magnuje2 Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. januar 2008 Hehe, ja alt er ikke slik som det kan virke som. Kan tenke meg at turistene er spandable der de spaseser over brua =) Skal installere Gimp i morgen og se hva jeg for til. Takk for svar! Lenke til kommentar
fox Skrevet 14. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2008 maguje2, hvis du gidder ikke å bruk annen programvare da kan jeg hjelpe deg å kvitte med rød farge i noen steder i bildet Lenke til kommentar
magnuje2 Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. januar 2008 maguje2, hvis du gidder ikke å bruk annen programvare da kan jeg hjelpe deg å kvitte med rød farge i noen steder i bildet Hei Fox! Takk for det, men det er vel noe jeg må lære meg uansett til senere bruk. Skal se om jeg får installert Gimp i løpet av kvelden. Kommer sikkert tilbake med spørsmål om det er noe jeg ikke får til =) Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 14. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2008 Fint bilde av en gammel gatemusikant, i en gammel by. Deilig lys er det også! Men helt ærlig så liker jeg ikke selektive color noe særlig (altså, sort-hvitt + rødt, slik du har gjort det her). Har sett det ofte, så wow-faktoren er borte. Om fargene stort sett var kjedelige, så kan du kanskje prøve split toning istedet? Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 16. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2008 Hva med farger på alt annet en spillemannen? Vil det ikke fremheve poenget med at han er en gammel liten anakronisme? Jeg tenker høyt. Lenke til kommentar
magnuje2 Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. januar 2008 Hva med farger på alt annet en spillemannen? Vil det ikke fremheve poenget med at han er en gammel liten anakronisme? Jeg tenker høyt. Ikke dumt! Skal se om jeg kan installere Gimp i løpet av kvelden. Det du foreslår er ikke mulig i lightoom =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå