Åsmund Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 (endret) Hei, jeg har lagd en liten kode: <?php $true=true; while ($true=true) { $run = `batch\wol_htpc.bat`; echo "<pre>$run</pre>"; $file=fopen("//htpc/automation/moods.txt","r"); } if ($file=success) { echo "executing romantic mode"; $true=false; $run = `romantic_mode.bat`; echo "<pre>$run</pre>"; } ?> Men jeg får feilmeldingen: Warning: fopen(//htpc/automation/moods.txt) [function.fopen]: failed to open stream: Permission denied in C:\xampp\htdocs\test\ping.php on line 12 Det jeg finner av fil tilgang har omhandlet linux, og om jeg bruker windows skulle det ikke være nødvendig å endre noe. Åpner jeg \\htpc\automation\moods.txt i start kjør på serveren, så får jeg åpna fila. Endret 13. januar 2008 av Åsmund Lenke til kommentar
grimjoey Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 $true = true; if( $true = true ) { $file = fopen(... } if ( $file = success ) { ... } dette gir ingen mening. bruk to (2) likehetstegn for sammenlikning ==. det du gjør her er å sette $true = true; uendelig antall ganger. heldigvis faulter scriptet i fopen. ellers hadde du fått en execution time error. hvor ligger //htpc ? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Ikke minst så må du holde deg til rett type URL, //maskinnavn har aldri noensinne fungert,\\maskinnavn derimot... Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 (endret) ok jeg har akkurat starta med php så er helt nybegyner jeg trodde \\ ville blitt escape kommentarer, men skal teste andre veien. og samtidig teste true==true Takk for svar Endret 13. januar 2008 av Åsmund Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 nå får jeg: Warning: fopen(\htpc\automation\moods.txt) [function.fopen]: failed to open stream: No such file or directory in C:\xampp\htdocs\test\ping.php on line 10 etter at jeg brukte \\ osv Lenke til kommentar
xqus Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Hvilken PHP versjon kjører du? Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 versjon 5.2.4 innstalert med xampp. prøvde med \\\ og får permission denied. Prøvde å la den delte mappa tillate absolutt alt på htpc-en. alle kan gjøre alt. Lenke til kommentar
grimjoey Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 sett opp en httpd på htpc'en og server moods.txt via den. eller få windows til å mappe htpc til en virtuell drive. (my computer -> tools -> map network drive) Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 (endret) genialt det tenkte jeg ikke på edit: spiser mat tester etterpå edit: Warning: fopen(Y:\moods.txt) men jeg skal til broren min ete middag,,ete igjen ja Endret 13. januar 2008 av Åsmund Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 ok jeg har akkurat starta med php så er helt nybegyner jeg trodde \\ ville blitt escape kommentarer, men skal teste andre veien. og samtidig teste true==true Takk for svar Ja, og derfor bruker du dobbelt opp,altså \\\\foo\\mappe\\ting Lenke til kommentar
grimjoey Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 (endret) forresten ser det ikke ut som du bruker filen moods.txt. vil du bare sjekke at den eksisterer? kanskje du vil gjøre noe slikt: $path_to_wol_htpc_bat = ''; $path_to_moods_txt = ''; $path_to_romantic_mode = ''; function my_exec( $filename ) { ob_start(); passthru( $filename ); $output = ob_get_contents(); ob_end_clean(); return $output; } if( $output = my_exec( $path_to_wol_htpc_bat ) ) print "<pre>$output</pre>"; if ( is_file( $path_to_moods_txt ) ) { print 'Executing romantic mode!'; if ( $output = my_exec( $path_to_romantic_mode ) ) print "<pre>$output</pre>"; } Endret 13. januar 2008 av grimjoey Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 jeg testa dobble \\ altså y:\\moods.txt og den eksisterer, kan starte fila fra start-kjør. Ett eller annet gjør jeg galt. Jeg skal teste scriptet ditt grimjoey, må kikke litt på w3schools for å skjønne hva det gjør Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 jeg får unexpectet t_string på linje 20. om første linje er 0 så gjelder det denne linjen print 'Executing romantic mode!'; Søkte på google og så det pleide å være glemt semikolon, eller lignende. Jeg her prøvd ting og tang men uten resultat. Lenke til kommentar
jokkakim Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 første linje er 1, så: if ( $output = my_exec( $path_to_romantic_mode ) print "<pre>$output</pre>"; mangler en ) den skal være slik: if ( $output = my_exec( $path_to_romantic_mode )) print "<pre>$output</pre>"; Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 ja der ja takk fikk ingen error! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå