Gå til innhold

Foxconn 8800GT bios vmod - får ikke satt opp vgpu

Anbefalte innlegg

Selv om jeg hadde planlagt å vente en uke eller to før det kom vann og mod på kortet jeg installerte i går er det allerede kommet vannkjøling ++ på det. Fristelsen ble for stor...og at load tempen gikk ned nesten 50 grader frister til mer tukling.

Så nå er tiden kommet for mer spenning på gpu. Hadde planlagt å sette opp spenningen litt ved å bruke Nibitor, altså modifisere original bios og flashe med den.

Har fått lest ut biosen fra kortet, og åpnet den i Nibitor. Men jeg det er ingen mulighet for å velge mer enn 1.1 volt, og det er jo allerede valgt for 3d mode. Noen vet hva som må gjøres? Extend voltage table er "greyed out"...

EDIT: Det nederste bildet har ingen forhåndsvalgte verdier når jeg starter Nibitor. Verdiene som står på to av linjene er det jeg som har valgt før jeg tok skjermdump.

post-8908-1200215997_thumb.jpg

post-8908-1200216001_thumb.jpg

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har funnet ut litt selv siden jeg startet tråden. Man må inn på "edit voltage table" i Nibitor for å kunne velge høyere spenning i programmet. Men du har rett, det er ting som tyder på at det det ikke går an å sette over 1.1v i praksis, noe Foxconn-kortet allerede har som standard. Det er en diskusjon rundt dette på xtremesystems hvor det er litt forskjellige meninger og betraktinger rundt emnet.

:)

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...