Muffinman Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 (endret) Selv om jeg hadde planlagt å vente en uke eller to før det kom vann og mod på kortet jeg installerte i går er det allerede kommet vannkjøling ++ på det. Fristelsen ble for stor...og at load tempen gikk ned nesten 50 grader frister til mer tukling. Så nå er tiden kommet for mer spenning på gpu. Hadde planlagt å sette opp spenningen litt ved å bruke Nibitor, altså modifisere original bios og flashe med den. Har fått lest ut biosen fra kortet, og åpnet den i Nibitor. Men jeg det er ingen mulighet for å velge mer enn 1.1 volt, og det er jo allerede valgt for 3d mode. Noen vet hva som må gjøres? Extend voltage table er "greyed out"... EDIT: Det nederste bildet har ingen forhåndsvalgte verdier når jeg starter Nibitor. Verdiene som står på to av linjene er det jeg som har valgt før jeg tok skjermdump. Endret 13. januar 2008 av Muffinman Lenke til kommentar
meeg Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Det jeg har funnet ut er at det ikke finnes en softmod (foreløpig)for å oppnå høyere enn 1,1 volt på GPU. Jeg vurderer selv å prøve en hardmod, og følger da denne guiden. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 (endret) Har funnet ut litt selv siden jeg startet tråden. Man må inn på "edit voltage table" i Nibitor for å kunne velge høyere spenning i programmet. Men du har rett, det er ting som tyder på at det det ikke går an å sette over 1.1v i praksis, noe Foxconn-kortet allerede har som standard. Det er en diskusjon rundt dette på xtremesystems hvor det er litt forskjellige meninger og betraktinger rundt emnet. Endret 16. januar 2008 av Muffinman Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 I så fall så er det bare ett valg som er sikkert Lenke til kommentar
meeg Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Hadde vært gøy å forsøke å legge inn en annen 8800GT bios for å se om det åpner noen volt muligheter. XFX f.eks. leverer jo ferdige OC kort, mulig de bruker en bios med flere muligheter. Skal sjekke videre... Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Problemet ligger vel ikke så mye i biosen som i det at kortene vel faktisk mangler en onbord voltkontroller? Lenke til kommentar
meeg Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Kortene kjører GPU på 1,05 volt i 2D og 1,1 volt i 3D. Det må da bety at det er en voltkontroller på kortet, og at det er styrt av bios/software? Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Ingen har klart å softmodde til over 1.1, noe som gir ca 1.15 load. Men hardmodden er ganske grei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå