Gå til innhold

Hjelp med pc deler for spilling. Er det bra som jeg har valgt ut?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg fikk ny pc i julegave for 2 år siden og trenger oppgradering. Fikk pc fra komplett for 8k.... Den er kjapp og har ingen problemer med den, men sliter litt i spill.

Dere trenger vell ikke og vite så mye om den så jeg nevner kun det viktigste.

Oppsett::::

XFX GeForce 6200 turbocache.. : Billig grafikkort.

Intel core 2 duo E6300 1.86 ghz

Corsair Value S. PC4200 ddr2 1gb 2 x 1 512 mb: Billig ram. Sliter :p

ECS p965t-a socket-775 sata2, gblan, ddr2, atx, 2x PCI-E x 16 hovedkort

Har da 350w strøm forsyning

Og da har jeg nevnt det sugende oppsettet mitt. Her er det jeg har tenkt til og gjøre. Har et lite budsjett. Ganske lite så prøvde og gjøre det beste av det. Jeg setter linkene til de som har lyst til og se...

Ikke flir :p

KJØP 2 AV DENNE PAKKEN altså 4GB

Corsair TWIN PC6400 DDR2 2048MB Kit w/two http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=335238

Trenger også nytt grafikkort. Så på noen tester og dette var vell det beste av denne modelen. 1 gb var vell dårligere. (det finnes flere av dette grafikkorte.. Et annet grafikkort hadde 1 gb minne med mindre Kjerneklokkehastighet derfor velger jeg dette). Er det noen andre forslag så kom med dem :) Blir glad for forslag!!..

Gainward GeForce 8600GT 256MB GDDR3, PCI-Express GLH http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=341395

Er det sånn at man trenger windows 64 bit viss man skal ha 4 gb?

Er det lurt og kjøpe ny stømforsyning?

Kanskje en dum tråd og ligger ikke på rett plass men ville bare ikke betale 2000 kr for søppel :p

Denne oppgraderingen er viktig for meg for snart kommer G25 wheelet mitt og må da kunne ha bra grafikk i bil spill :=)..

Blir veldig glad for folk som er villig til og hjelpe meg,..

Ny handle liste :

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=63600

Mvh Christer

Endret av mython
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dere trenger vell ikke og vite så mye om den så jeg nevner kun det viktigste.

XFX GeForce 6200 turbocache.. : Billig grafikkort.

Intel core 2 duo E6300 1.86 ghz

Corsair Value S. PC4200 ddr2 1gb 2 x 1 512 mb: Billig ram. Sliter :p

Du glemte det viktigste; hovedkortet ditt ;)

Har et lite budsjett.

Vil det si maks 2000?

Gainward GeForce 8600GT 256MB GDDR3, PCI-Express

Dette skjermkortet er dessverre ikke et kort som får deg til å hoppe i stolen. Men er budsjettet ditt 2000, så...

Er det sånn at man trenger windows 64 bit viss man skal ha 4 gb?

Trenger ikke 64-bit, men med 32-bit så får du brukt ca 3.2GB av 4GB.

Har da 350w strøm forsyning. Er det lurt og kjøpe ny stømforsyning?

Tja, i utganspunktet er det jo det. Men hvis du bare skal ha de minnebrikkene og det skjermkortet så kan det være det holder. Men skal du koble til det rattet ditt i tillegg så begynner det kanskje å bli lite? Vet ikke hvor mye det drar, men...

Lenke til kommentar

Nei.. Det er det jeg er litt usikker på.. Hvis jeg skaffer meg CLUB 3D GF 8800GT 512MB GDDR3..

Da er det vell ikke vits og kjøpe 4 gb når du ikke får bruk for alle.. Det er jo allerede 1 gb ram i pcen fra før.. Så viss jeg kjøper den ram pakken med 2 gb så ville jeg få 3 gb. Kordan går det da? Ville jeg ha kjørt brae spill? COD4 og Crysis...

CLUB 3D GF 8800GT 512MB GDDR3

3 gb ram

Kanskje en billig strømforsyning.. 500 w er det nokk?

Lenke til kommentar

Det er liten vits i å sette ny ram sammen med 1 GB av meget langsom ram.

Men i og med at du har stramt budsjett, vil nok kjøp av GF 8800 GT kort (eller ATI HD 3870) sammen med 2 GB PC2-6400 gi best oppgradering for budsjettet.

Fakstisk kan det hende PSU-en din holder, avhenger helt av merket og hvor mye annet stuff du har i PC-en. Billig 500 Watts PSU anbefales ikke, skal man kjøpe ny PSU bør man uansett satse på noe kvalitet. Antec, bZerk, Thermaltake har alle PSU-er på 500 Watt fra ca 500 kr og en hundrelapp opp. Dette er som oftest et område med grei avveining mellom pris og kvalitet.

Lenke til kommentar

Du må nesten finne ut hva slags hovedkort du har, ellers er det umulig å foreslå noe til deg.

En pc til 8000 for 2 år siden er kanskje ikke det aller beste utgangspunkt for en oppgradering med dagens maskinvare skjønner du :)

Som Bolson sier;

Minnene du vil mikse har forskjellig hastighet, og uansett er ikke de to noe lurt å mikse. Da er det bedre at du bare bruker de to nye, og bare de.

Med den prosessoren (1.86GHz) så trenger du ikke kaste bort penger på COD4 og Crysis.

Lenke til kommentar

Men igjen; hvor langt kan du strekke deg i kroner og ører?

Hvis du bruker 2-3000 på denne gamle traveren og blir bitt av spill-basillen, så kan det fort være penger rett i dass om du igjen ønsker å kjøpe nytt om 2-3mnd.

Du vil ikke vente litt da, og heller slå til om en stund og få deg en skikkelig gamer-pc? Prisene går stadig nedover vet du :)

Lenke til kommentar

I og med at det er et P965 kort er det ingen fare for å kaste bort særlig med penger. Det har faktisk ikke skjedd så stor revolusjon på Intel brikkesett siden P965 kom (selv om P35 og X38 er bedre)

Alt av minne og skjermkort som passer her vil også kunne brukes på nyere HK, f eks P35 og X38.

Man kan også bruke alle 65 nm CPU-er inklusive Quad på det. Dessverre har ikke Elitegroup oppdatert BIOS for 45 nm støtte.

Kortet kan med E6300 også klokkes en del, selv om dette er av de dårligere klokkekortene med P965 brikkesett.

Oppgradere minne (PC2-6400), nytt skjermkort og moderat klokking av CPU vil gi en brukbar PC.

En eventuell ny PSU på 500 - 600 Watt vil heller ikke være å kaste bort penger. Kjøpes brukbar kvalitet, vil den holde i lang tid framover.

Lenke til kommentar

Takk til alle som har giddet og hjolpet meg til nå :p

Har vært og sett litt.

Er dette brukbart for noe oppsett? Jeg kan gå litt mer opp i pris. Noen forslag. Jeg spiller ganske mye så trenger et ganske brukbart grafikkort siden pc min sug :) Ellers er det bare små ting sånt som vifter og kule ting til å style den opp litt. Jeg er ingen overklokker så trur ikkje jeg skal gjøre det.

Lenke til kommentar
Takk til alle som har giddet og hjolpet meg til nå :p

Har vært og sett litt.

Er dette brukbart for noe oppsett? Jeg kan gå litt mer opp i pris. Noen forslag. Jeg spiller ganske mye så trenger et ganske brukbart grafikkort siden pc min sug :) Ellers er det bare små ting sånt som vifter og kule ting til å style den opp litt. Jeg er ingen overklokker så trur ikkje jeg skal gjøre det.

Bare tull å kjøpe DDR2-1200 minne. Det holder i massevis med DDR2-800 (PC2-6400). Selv med 800 Mhz minne kan du klokke E6300 relativt langt på et godt HK (opp 2,8 Ghz før minne hindrer deg). Kjøp 2 GB med Crucial BallistiX PC2-6400 til 425 kr så har du potensiale over dette også.

Er ikke sikker på kvalitet på den PSU-en du har valgt. Ville lagt i noen kroner ekstra og valgt fra et mer anerkjent merke. Men det kan være at LC Power er bra i forhold til prisen. I mellomklassen har jeg god tro på Antec TruePower Trio 550 Watt, eller Antec NeoPower 550 Watt. Siste skal ha avtagbare kabler. Pris 650 - 750 kr.

Jeg ville også vurdert en bedre kjøler enn standard. Alternativer i prissjiktet 250 - 350 kr, velger det fordi da bruker du omtrent besparelsen på minne til bedre PSU og kjøler, er:

* Scythe Ninja Plus

* Thermaltake Big Typhoon VX

* OCZ Vendetta

* Zalman CNPS7700-Cu

Alle er greie og bra kjølere til fornuftig pris.

Lenke til kommentar
Jeg har sett på dette grafikkortet https://prisguiden.no/product.php?productId=83805 og har veldig lyst på det. Jeg har jo vanelig PCI-E og ikke PCI-E X 2. Kan jeg bruke dette grafikkortet?

Det er ikke PCI-E X2 men PCI-E v.2. Spora er helt identiske, og PCI-E v.2 er 100 % bakovekompatibel med v.1 som du har på hovedkort. Så du kan bruke det grafikkortet.

lurer litt på om ikke cpuen din kneler om du putter i noe sånt.

Langt der i fra. Tror du det er en gammel P4 han har. E6300 er en real og bra CPU det. Ikke med den høyeste klokkehastigheten, men med respektabel ytelse selv på stock hastighet. Kjent for å være klokkevennlig og ikke vanskelig å få opp mot ytelsen til E6750 i de fleste tilfeller.

Rart at mange tror at man trenger Q6600 eller E6850 fordi man ønsker å ha f.eks GF 8800 GT. Det er jo bare tull i de fleste tilfeller. Spiller man på 1024 x 768 oppløsning vil man se at raskere CPU-er yter langt bedre. Øker man oppløsning og setter på høy kvalitet, vil man i svært mange spill oppleve liten forskjell i ytelse mellom det raskeste og langsommere CPU-er. Rett og slett fordi det er GPU som begrenser og ikke CPU.

@mython.

Totalpakka di begynner å virke grei den.

Lenke til kommentar
HeHe :p Takk for alt. Dere har vært til stor hjelp. Kjøper denne å https://prisguiden.no/product.php?productId=40058 sånn at jeg kan overklokke litt. Eller trenger jeg kjøling?

Takker for svar :D

MvH Christer

Helt OK kjøler til prisen (vel av de beste i denne prisklassen etter erfaring og tester). Skal man overklokke er jevnt over boxed kjøler for svak (selv om C2D kjøleren ikke er håpløs).

Holder ikke til råklokking, men det er vel ikke det du er ute etter heller.

Lenke til kommentar

Nei. Som sagt er jeg er nybegynner i overklokking så trur jeg ikke skal gå for langt. ..¨

Det jeg ikke skjønte var at det står at MSI GeForce 8800 GT OC 512 MB kommer på lager om 7 dager inne på prisguiden. Men inne på http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...10;c:36132;r:pg står det om 13 dager. Hva er rett? Det er jo den 18/1-08 og det står den kommer inn den 1/2-08.. Det er lenge og vente:P Burde jeg bestille disse delene nå og bestille grafikkortet når det kommer inn? Eller bare vente. Er utolmodig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...