stigfjel Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 (endret) Men da har jeg et spørsmål: Hva er et billig og fungerende oppsett til en HTPC kun til avspilling av media, og som samtidig er lydløst? Her må du bare se hva du eventuelt finner. Selv vurderer jeg et GF8600 GT/GTS med heatpipe. Og jeg skal også finne meg en stillegående CPU-kjøler. Det finnes også strømforsyninger som er ganske stillegående. Dessuten må du finne en harddisk som bråker lite. Det er på disse områdene du bør ha fokus med tanke på støy når du skal bygge en "lydløs" HTPC. På HTPC'en kan du godt ha Windows, men en enkel linux-distro bør også gjøre nytten. På filserveren bør du velge et OS som er dønn stabilt. F.eks. en linux-distro uten GUI, en variant av *BSD, f.eks. FreeBSD, eller eventuelt Solaris 10 (UNIX), hvis du er rede til å sette deg inn i operativsystemet og er villig til å gjøre den jobben som kreves for at Solaris 10 skal fungere slik det skal. Solaris 10 er egentlig ment for større enterprise-miljøer, men er gratis på lik linje med GNU/Linux og FreeBSD/OpenBSD/PC-BSD/DesktopBSD. Jeg skal bruke Solaris 10 på filserveren jeg skal bygge opp. For min del ser jeg ingen andre realistiske alternativer. Endret 16. januar 2008 av stigfjel Lenke til kommentar
teaspoon Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Hva er et billig og fungerende oppsett til en HTPC kun til avspilling av media, og som samtidig er lydløst? Foreslår at du tar en titt i HTPC-delen av forumet. Dete hele kommer ann på hva du skal spille av. Mitt tips på skjermkort er ett kort basert på Radeon HD 2600 brikken. Gjerne ett 2600XT kort. Ati kort har vist seg å være bedre enn Nvidia-kort på etterbehandling av bilde for å gi renest og penest bilde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå