Gå til innhold

Gode filmer om Apokalypse

Programvare

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har blitt fryktelig interessert rundt temaet apokalypse. Altså at jorden går under osv.

Tenker på filmer som:

Children of Men

28 Days Later

28 Weeks Later

Det er sannelig ikke godt å komme på filmer som omhandler apokalypse, spesielt der den virkelig inntreffer.

Man har jo filmer som Armageddon, Sunshine, The Core osv. Som alle handler om team sendt ut fra jorden (eller inn i den) for å hindre nettopp apokalypsen.

Jeg tror forøvrig ikke at dette hjelper deg stort, dersom du leter etter filmer der jorden faktisk går under.

Jeg har et tips til deg likevel. Gå til www.imdb.com og søk på søkeord som du tror kan knyttes til slike filmer. Der skulle de fleste filmer ligge i en stor database.

Lenke til kommentar
Jeg har blitt fryktelig interessert rundt temaet apokalypse. Altså at jorden går under osv.

Tenker på filmer som:

Children of Men

28 Days Later

28 Weeks Later

Jeg har akkurat samme smak, de filmene du nevnte ovenfor liker jeg veldig godt.

Resident Evil -filmene går også i mot en noe apokalyptisk retning, ihvertfall den siste (Resident Evil: Extinction). Disse filmene er dog ikke i nærheten av samme kvalitet som de filmene du allerede har nevnt.

Lenke til kommentar

Dette er muligens ikke det du vil høre, men spør du meg, burde de lage en film som baserer seg på dette med global oppvarming, men som allikevel har apokalypsen som et sentralt tema.

EA Games utviklet for noen år siden "Battlefield 2142", som handler om kamper om jord og ressurser, etter at en ny istid har lagt store deler av verden øde.

Jeg kunne godt tenke meg en film, der verdens overlevende nasjoner etter en slik istid møter tøffe utfordringer, og der det råder konflikter dem imellom.

Har kommet på en film siden sist jeg var innom forumet. Er mulig den ikke passer helt til ditt ønske, men en film som heter "The Mailman" tar for seg en budbringer i Amerika etter at nåtidens Amerika har brutt sammen. Husker ikke stort fra filmen, da det er så alt for mange år siden jeg så den.

Lykke til videre med letingen!

Lenke til kommentar

Jeg tenker umiddelbart på de gamle Day of the Dead/Night of the Living dead-filmene av Romero. Der har jo zombieviruset spredd seg over hele verden, og politikere prøver å finne ut hva de skal gjøre med problemet, advarer folk på TV mot å ta vare på døde familiemedlemmer og alt mulig. Også diskuterer de jo etikken bak det også. Er det riktig å ta livet av en hel "ny rase" sånn uten videre? Og hva med zombier som tidligere har vært familiemedlemmer?

Er mye interessante tanker i de TV-klippene inn i mellom.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...