Programvare Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Jeg har blitt fryktelig interessert rundt temaet apokalypse. Altså at jorden går under osv. Tenker på filmer som: Children of Men 28 Days Later 28 Weeks Later Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Jeg har blitt fryktelig interessert rundt temaet apokalypse. Altså at jorden går under osv. Tenker på filmer som: Children of Men 28 Days Later 28 Weeks Later Det er sannelig ikke godt å komme på filmer som omhandler apokalypse, spesielt der den virkelig inntreffer. Man har jo filmer som Armageddon, Sunshine, The Core osv. Som alle handler om team sendt ut fra jorden (eller inn i den) for å hindre nettopp apokalypsen. Jeg tror forøvrig ikke at dette hjelper deg stort, dersom du leter etter filmer der jorden faktisk går under. Jeg har et tips til deg likevel. Gå til www.imdb.com og søk på søkeord som du tror kan knyttes til slike filmer. Der skulle de fleste filmer ligge i en stor database. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 Det er nettopp derfor jeg vil prøve å finne noen hvor apokalypsen, altså undergangen av planeten faktisk hender, eller har hendt. Lenke til kommentar
cnon Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Jeg har blitt fryktelig interessert rundt temaet apokalypse. Altså at jorden går under osv. Tenker på filmer som: Children of Men 28 Days Later 28 Weeks Later Jeg har akkurat samme smak, de filmene du nevnte ovenfor liker jeg veldig godt. Resident Evil -filmene går også i mot en noe apokalyptisk retning, ihvertfall den siste (Resident Evil: Extinction). Disse filmene er dog ikke i nærheten av samme kvalitet som de filmene du allerede har nevnt. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 Ja, det er det som er kjipt. Det lages ikke så mange bra filmer og apokalypse i dag. Det er litt synd egentlig, fordi det er et utrolig interessant tema. Jeg likte stemningen på 28 **** later filmene Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Dette er muligens ikke det du vil høre, men spør du meg, burde de lage en film som baserer seg på dette med global oppvarming, men som allikevel har apokalypsen som et sentralt tema. EA Games utviklet for noen år siden "Battlefield 2142", som handler om kamper om jord og ressurser, etter at en ny istid har lagt store deler av verden øde. Jeg kunne godt tenke meg en film, der verdens overlevende nasjoner etter en slik istid møter tøffe utfordringer, og der det råder konflikter dem imellom. Har kommet på en film siden sist jeg var innom forumet. Er mulig den ikke passer helt til ditt ønske, men en film som heter "The Mailman" tar for seg en budbringer i Amerika etter at nåtidens Amerika har brutt sammen. Husker ikke stort fra filmen, da det er så alt for mange år siden jeg så den. Lykke til videre med letingen! Lenke til kommentar
modin Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Dr. Strangelove tar opp temaet atomkrig, og verdens undergang, og en gal tysk Dr. (med en nasistisk arm) som fryder seg over det. Lenke til kommentar
Nagatachi Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 The day after tomorrow er akkurat som du beskriver galexon. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 (endret) Jeg tenker umiddelbart på de gamle Day of the Dead/Night of the Living dead-filmene av Romero. Der har jo zombieviruset spredd seg over hele verden, og politikere prøver å finne ut hva de skal gjøre med problemet, advarer folk på TV mot å ta vare på døde familiemedlemmer og alt mulig. Også diskuterer de jo etikken bak det også. Er det riktig å ta livet av en hel "ny rase" sånn uten videre? Og hva med zombier som tidligere har vært familiemedlemmer? Er mye interessante tanker i de TV-klippene inn i mellom. Endret 13. januar 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Jan Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Passion of the Christ :--------D Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Jeg liker The Quiet Earth (1985). Lenke til kommentar
cnon Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 (endret) den må ses Endret 13. januar 2008 av cnon Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Mad-Max serien og Waterworld er vel ganske postapokalyptiske. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 den må ses Second that Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Nyeste Dawn of The Dead og Land of The Dead? Vet at mange misliker disse, men det gör inte jaaag! Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 I Am Legend? Så den, men synes den var dårlig. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Jeg lagde en slik tråd for en stund siden, men den ble stengt fordi en eldre tråd om samme emne allerede fantes :s Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 "Y: The Last man"..... må bare vente til manuset er ferdig.. men Carl Ellsworth er sikkert medlem av WGA så han streiker sikkert nå.. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Jeg har ikke sett så mange slike filmer. Men jeg likte veldig godt: -Resident Evil -Resident Evil 2 -Resident Evil 3 -28 Weeks later Kommer ikke på flere i farta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå