HidenSeek Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Heisann! har et problem angående My Book Premium ES Edition. som du ser så har jeg skrevet en del, men det er bare fordi jeg vil gi best mulig beskrivelse om hva som har skjedd, slik at det kansje er lettere og forstå hva som har skjedd. for et par dager siden så hang PCen min seg, og når jeg startet den igjen så fant jeg ikke my book ikonet på *min datamaskin* Etter et par omstarter og inn og ut med UBS og eSATA ledningene så fant endelig PCen harddisken, bare at istedenfor WD ikonet så viste det et helt vanlig harddisk ikon. og når jeg trykket på det kom det en melding opp at disken ikke var formatert og spurte om jeg ville formatere den. Akuratt dette frister ikke så fælt med tanke på at jeg hadde den som backup for alt jeg hadde. Har formatert PCen for noen måneder siden, men vært lat med å legge ting tilbake. jeg installerte og kjørte PC Inspector File Recovery og den fant alle mappene og filene mine, ser det ut som i alle fall. bare det at den fant alle hovedmappene for seg og alle filene for seg, og det er 450gig med filer, så det kommer til å ta ganske lang tid å sortere alt igjen. finnes det noen måte og få harddisken til å bli normal igjen, eller at alt ligger slik det skal slik at jeg kan redde alt? leste at PC Inspector File Recovery kunne fikse noe som het Fat bootsector eller noe slikt? men jeg fant det ikke inne i programmet, og for å være ærlig vet jeg ikke helt hva Fat bootsector er for noe, bare det at noen harddisker har FAT og noen NTFS og at My book var FAT håper noen kan hjelpe meg Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Her er et diagnoseprogram som inspiserer partisjonstabeller og bootsektorer. Gjør det mulig å finne ut hva som er galt. Last ned denne filen, kjør programmet, og legg MBRlist.txt og BPBxlist.txt filene som vedlegg i svaret. http://home.online.no/~paulsen8/MBRlister.zip Lenke til kommentar
HidenSeek Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 oi, det som står i disse txtene var i alle fall gresk for meg men du forstår sikkert litt mer BPB3list.txt MBRlist.txt Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Du fant riktig fil. Det vi ser er at bootsektor er slettet (all zero). Har sett en del slike tilfeller, men vet ikke hvorfor det skjer. Det kan se ut som backup sektoren er OK (men listingen er ikke komplett). Tror da det er god sjangs for at TestDisk skal fikse problemet. Les bruksanvisning i den pdf filen du fikk med. Lenke til kommentar
HidenSeek Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 gjorde som du sa, men er litt usikker på resultatet. først scanna jeg og da fant den ingen partisjon, så scanna jeg igjen "deeper" denne gangen. pg da fant den en partisjon og jeg gjorde alle stegene i walkthroughen din men svaret som jeg fikk gjorde meg usikker på om det hjalp eller ikke. Tok bilde av vinduet jeg fikk. har fremdeles programmet kjørende, så viss du vet hva som skal gjøres, eller om alt er ok Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Det ser jo riktig ut, det er en FAT32 partisjon. Så jeg ville valgt Rebuild BS. Deretter må du koble disken fra og til igjen. Lenke til kommentar
HidenSeek Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 jeg tok rebuild og gikk bort fra PCen en stund, så jeg vet ikke hvor langt den kom on den rebuilda ferdig eller ikke. dette bilde viser i alle fall nå. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Har aldri brukt TestDisk i den modusen. Det kan tyde på at feilen din er noe mer enn bare en slettet bootsektor, for det ville TestDisk fikset på et blunk. Her er en artikkel som omhandler TestDisk, vet ikke om du finner noe der. http://icrontic.com/articles/advanced_data_recovery Hvis det ikke fungerer så er GetDataBack neste steg. Lenke til kommentar
HidenSeek Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 (endret) jeg var på Testdisk sin Wiki og fant dette: TestDisk can use backup boot sector to fix corrupted FAT32 boot sector. The primary boot sector is sector zero of the filesystem, the backup FAT32 boot sector is located at sector 6. TestDisk checks the boot sector and the backup boot sector. If the boot sector and backup boot sector mismatches, you can overwrite the boot sector with the backup boot sector (Backup BS) or vice versa (Org. BS). Dump can used to display the sector content in both hexadecimal and ascii som du ser på dette bilde så står det at backup boot sectoren min er ok og boot sectoren har et problem, så jeg valgte backup BS og så funka det kom frem at både BS og backup BS var ok, så valgte jeg quit, ble bedt om å restarte, og så funka den igjen! tusen takk for hjelpen! Endret 14. januar 2008 av HidenSeek Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå