Thomas. Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 (endret) Hei! Har fått til registrengrings system å slikt. Og nå har jeg lyst til å få til en funksjon hvor man ser brukernavnet sitt når man er pålogget. Hvordan gjør man dette ?? Jeg prøvde dette: <?php echo "$username"; ?> Men det gikk ikke. Her er koden for når man er innlogget: <?php ob_start(); mysql_connect("mysql2.freehostia.com", "#", "#") or die(mysql_error()); mysql_select_db("#") or die(mysql_error()); if(isset($_COOKIE['ID_my_site'])) { $username = $_COOKIE['ID_my_site']; $pass = $_COOKIE['Key_my_site']; $check = mysql_query("SELECT * FROM users WHERE username = '$username'")or die(mysql_error()); while($info = mysql_fetch_array( $check )) { if ($pass != $info['password']) { header("Location: test22.php"); } else { ?> <a href="test24.php">Trykk her for å logge ut...</a> <h2>Prøv gjesteboka da, si hva du synes om scriptet:</h2> <?php } } } else { header("Location: test22.php"); } ?> Håper dere kan hjelpe mvh php_user Endret 13. januar 2008 av php_user Lenke til kommentar
TangoDown Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 (endret) Du må jo ikke omkranse et variabelnavn med quotes, da får du jo bare $username som output. echo $username; ... burde fungere bedre for deg. Hva angår resten av scriptet ditt, så er det en helt annen historie jeg ikke har ønske om begi meg inn på nå. EDIT: Disregard, jeg hadde glemt hvor løst PHP faktisk er :!: . Endret 13. januar 2008 av Porki Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Prøv echo $_COOKIE['ID_my_site']; Lenke til kommentar
jokkakim Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Porki: sålenge det er " og ikke ' så funker det. ser ingen grunn til at <?php ob_start(); mysql_connect("mysql2.freehostia.com", "#", "#") or die(mysql_error()); mysql_select_db("#") or die(mysql_error()); if(isset($_COOKIE['ID_my_site'])) { $username = $_COOKIE['ID_my_site']; $pass = $_COOKIE['Key_my_site']; $check = mysql_query("SELECT * FROM users WHERE username = '$username'")or die(mysql_error()); while($info = mysql_fetch_array( $check )) { if ($pass != $info['password']) { header("Location: test22.php"); } else { ?> <a href="test24.php">Trykk her for å logge ut...</a> <h2>Prøv gjesteboka da, si hva du synes om scriptet:</h2> <?php echo "$username"; ?> <?php } } } else { header("Location: test22.php"); } ?> ikke skal funke Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 php_user, neste steg innenfor din vei mot å kunne programmering er gode kode-skikker. Først og fremst må du lære deg å indetere koden din, dvs. legge til en ekstra tab etter hver bracket og være konsekvent med når og hvor du skrivet brackets. Å være konsekvent på dette gjør koden din mer lesbar, lettere å forstå og vedlikeholde. Samtidig vil du få mer hjelp på forumet fordi da gidder noen faktisk å lese koden din. http://www.google.no/search?hl=no&q=ph...3%B8k&meta= http://drupal.org/coding-standards http://www.dagbladet.no/development/phpcodingstandard/ http://www.evolt.org/article/PHP_coding_guidelines/18/60247/ Les, bli vis og ikke våg å si at du ikke trenger dette. Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 Prøv echo $_COOKIE['ID_my_site']; Takk! Det funket suverent Lenke til kommentar
nree Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Husk å sett [Løst] i emnetittelen så slipper folk å lese hele tråden for å finne det ut Lenke til kommentar
TangoDown Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Porki: sålenge det er " og ikke ' så funker det. ser ingen grunn til at <?php ob_start(); mysql_connect("mysql2.freehostia.com", "#", "#") or die(mysql_error()); mysql_select_db("#") or die(mysql_error()); if(isset($_COOKIE['ID_my_site'])) { $username = $_COOKIE['ID_my_site']; $pass = $_COOKIE['Key_my_site']; $check = mysql_query("SELECT * FROM users WHERE username = '$username'")or die(mysql_error()); while($info = mysql_fetch_array( $check )) { if ($pass != $info['password']) { header("Location: test22.php"); } else { ?> <a href="test24.php">Trykk her for å logge ut...</a> <h2>Prøv gjesteboka da, si hva du synes om scriptet:</h2> <?php echo "$username"; ?> <?php } } } else { header("Location: test22.php"); } ?> ikke skal funke Såklart, såklart. Jeg legger meg langflat . Hadde helt glemt hvor tilgivende/skjødesløst PHP faktisk er. Lenke til kommentar
Eivind218 Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Enkelt og greit for deg <?php echo $cookieusername; ?> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå