Jonna_ Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Jeg har lenge gått med tanker om å oppgradere skjermkortet mitt, og siden jeg fikk CoD4 til jul er tiden nå inne. Oppsettet mitt er som følger: Amd 64 3500+ Radeon x700 256MB 2GB RAM Har dere et tips om noe et skjermkort jeg kan kjøpe for å få litt bedre ytelse? Jeg er for fattig til å bruke mer enn 1000 kr på oppgraderingen så derfor er det fullt mulig å kjøpe noe brukt. Hvis det kan gjøres billigere er dette gode nyheter. Nå vet jeg ikke hvor mye som kreves for å kjøre CoD4, men jeg har ikke behov for å kjøre spillet på max ytelse, medium holder lenge. Noen av der som har tips å komme med? PS: jeg har ikke særlig peil på dette så det er fint om jeg kan få svarene i klartekst Lenke til kommentar
Delish Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Har du PCI-E eller AGP port på hovedkortet ditt? PCI-E Sapphire Radeon HD 2900 Pro 512 MB 1095,- er nok det beste i den prisklassen, om du klarer de ekstra 95 kronene. ellers så er X1950 Pro bra valg i prisklassen under 1000kr. Lenke til kommentar
Jonna_ Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 Jeg har PCIe. Takk for tips. Det 2900-kortet så ok ut, prøver det da kanskje. Med mindre noen andre har flere tips å komme med. Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 (endret) Mitt Club3D X1900XTX køyrer CoD 4 på medium/high innstillinger med mitt system. Så dei korta han har nevnt fungerer bra til CoD 4, men prosessoren din er ikkje noko å skryte over da. Endret 13. januar 2008 av Elendil Lenke til kommentar
Deem Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 nVida 9600GT ... Du må vente litt, men prisen skal vist være rundt tusenlappen og er et supert kort ^^ Lenke til kommentar
Jonna_ Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 Dette er jo langt fra en ny PC så den har jo noen komponenter som trekker på åra, men jeg anser den for god nok til å oppgradere enkeltkomponenter fremfor å kjøpe en helt ny maskin. Er det slik at prosessoren vil bli en flaskehals i denne sammenheng? Jeg følger ikke med på utviklingen innen data det er vanskelig å oppdatere seg de få gangene i året jeg prøver på det. Hvilken prosessor kan være av interesse for meg? Til helt normalt bruk, men som skal klare litt spilling fra tid til annen? Lenke til kommentar
Føss Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 jeg skal ikke si noe sikkert, men jeg har samme CPU på gamle PC-en min, og den er ganske treg, men den kjører sammen med et GF6800GT så de passer godt sammen... uansett, du kan loggføre % bruk av CPU mens du spiller, hvis den er på 100% hele tiden så er den nok en flaskehals... Lenke til kommentar
Jonna_ Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 jeg skal ikke si noe sikkert, men jeg har samme CPU på gamle PC-en min, og den er ganske treg, men den kjører sammen med et GF6800GT så de passer godt sammen... uansett, du kan loggføre % bruk av CPU mens du spiller, hvis den er på 100% hele tiden så er den nok en flaskehals... OK takk for tips. For å bygge under det at jeg er ganske noob så må jeg spørre deg hvordan jeg kan loggføre bruk av cpu. Er det et spes program jeg skal bruke? Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Windows Oppgavebehandling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå