Gå til innhold

Hva skjedde med min ps3? Finner ikke disker i det hele tatt!


Erlendz

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Satt nettopp å spillte Uncharted. Akkurat i det spillet skulle gå inn i en filmsekvens ble bildet svart og ingenting skjedde. Jeg prøvde å trykke ps knappen og avslutte spillet, men da kom det bare opp loading også skjedde det ikke mer. Jeg prøvde å skru av maskinen med knappen, men ingenting skjedde, så jeg dro ut kontakten. Dette har skjedd en gang før under spilling av Uncharted.

 

Når jeg startet maskinen på nytt fant den ikke spillet i det hele tatt. Den fant heller ikke det andre spillet jeg prøvde. Eller en Blu-ray-film eller en vanlig dvd. Det er ikke det at jeg får en feilmelding slik jeg har sett andre her på forumet som har fått, men det skjer ingenting. Maskinen oppfører seg som om jeg ikke har satt i noen disk i det hele tatt!

 

Noen som vet hva dette kan skyldes? Er det plateleseren som har tatt kvelden? Kjempekjipt er det uansett! Var midt i Uncharted og i dag kjøpte jeg Oblivion game of the year edition og Orange Box, som begge lå å ventet på at jeg skulle bli ferdig med Uncharted.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det samme skjedde med meg :(

 

For en uke siden spilte jeg Guitar hero 3, som vanlig. Alt virket helt normalt til plutselig! Lyden begynte å hakke. Som når det er hakk i en Plate og den samme lyden kommer om og om igjen. Jeg prøvde å sette spillet på pause men da frøys bilde. Så prøvde jeg å skru av spillet men det funka ikke, så jeg skrudde av konsollen.

 

Jeg skrudde på igjen... Systemet funket! At virket helt bra. Jeg tok spillet ut og inn igjen men det var da alt gikk galt. PS3'en klarte ikke å lese det lenger! Det var bare det "laster" merket øverst til høyre, men den fant aldri disken. Jeg tok spillet ut og satte inn et annent spill. Det funka heller ikke :mad: hva hadde skjedd? Det virket som om at laseren var hærpa eller no for den ville ikke lese DVD, CD, eller Spill (sikkert ikke Blu-ray heller).

 

Heldigvis fant jeg kviteringen og leverte den til butikken jeg hadde kjøpt den i. Nå får jeg ny om 3 uker.

Endret av Guitarman
Lenke til kommentar
Kan vel også nevnes at problemet er større på 40 gb enn 60 gb.

jeg hadde 40 GB. Fikk den til jul og varte i ca. 2 uker :nei:

 

Kjipt, men man kan jo trøste seg med at den som venter, venter på noe godt. Og det er i hvertfall tilfellet med ps3.

Men skjønner ikke helt hva som er problemet, det brukes vel samme blu-ray drev i alle ps3-er? Da er det nå rart at problemet er større på 40 gb enn 60 gb.

Lenke til kommentar

10min etter at jeg ga opp å få den til å fungere (og laget denne tråden) prøvde jeg på nytt. Da fungerte det med en gang! Har nettopp spillt litt Uncharted som om ingenting var galt... Hva tror dere om dette? Er det et sykdomstegn som tyder på at plateleseren snart tar kvelden? Eller har jeg rett og slett vært vitne til en uheldig systemfeil som krevde at maskinen var avslått en liten stund for at alt skulle bli normalt igjen?

 

Håper virkelig jeg slipper å sende den inn. Har nesten ikke fått brukt maskina etter at jeg kjøpte den pga uendelig med TV problemer. Nå ser det ut som om jeg omsider har fått en TV som fungerer, så da hadde det vært MAX kjipt om ps3 tok kvelden! :\

 

Jaja, får krysse fingrene og game videre. :)

Endret av qweac
Lenke til kommentar
Ja, merkelig.. Men du har vel ikke annet valg enn å bare fortsette som vanlig, å heller levere den inn senere om noe skulle vise seg å være galt.

 

Jupp, men teorier er alltid morsomme! :p

 

Det beste hadde jo selvsagt vært hvis noen her inne hadde opplevd det samme for lenge siden og at deres maskin fungerer perfekt den dag i dag. :)

Lenke til kommentar

Begynner jo nesten å angre litt på at eg importerte min konsoll når eg leser at så mange drev tar kvelden :p Må vel betale noen kroner for å få fikset min maskin om den skulle ta kvelden tenker eg ;)

 

Min konsoll er ein av de eldre 60GB utgavene, så den er vel nesten tryggere slik sett om man skal tolke tilfellene her inne.

Lenke til kommentar

Virker som om de ¨gamle¨ 60 g maskinene er bedre av en eller annen merkelig grunn. Men du er ikke helt trygg du heller.. hehe.. Jeg kjøpte maskinen min med samme den kom. Og har hatt den inne og byttet blue ray drevet. Det er visst dette som tar kvelden når slike ting skjer. Fikk den igjen etter 2 uker, og har fungert perfekt etter dette. Den står på natt og dag på folding hvis jeg ikke bruker den.. Det har jo ikke noe med dvd drevet å gjøre da men...

Lenke til kommentar

Vi henvender vel oss fortsatt til Nordisk Film, i mot at de selvfølgelig skal ha betaling for evt. bytte/rep. av konsollen.

 

Eg er skråsikker på at det var ein kar her inne på forumet som hadde forhørt seg med Nordisk Film om dette tidligere.

 

Venligst stå frem :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...