Gå til innhold

kjøpe iPod Touch/Classic i utlandet?

Anbefalte innlegg

HEi :)

Jeg lurer på om det går for det samme om jeg kjøper iPod i utlandet eller om jeg kjøper i norge. (?)

For har tenkt til å kjøpe meg en iPod, men er ikke helt sikker på om det som er i norge er det samme i for eksempel frankrike.

Kan noen hjelpe meg med dette?? :)

Takker

Endret av vegesim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke du finner noe land i verden hvor de har noe som ligner norske forbrukerrettigheter. Kjøper du fra USA f.eks får du bare med 1 års garanti, mens i norge har du krav på i alle fall 2 år reklamasjon. Du kan antagelig kragle deg til 5 år også hvis du viser til den rettskjennelsen om mobiltelefoner.

Lenke til kommentar
Tror ikke du finner noe land i verden hvor de har noe som ligner norske forbrukerrettigheter. Kjøper du fra USA f.eks får du bare med 1 års garanti, mens i norge har du krav på i alle fall 2 år reklamasjon. Du kan antagelig kragle deg til 5 år også hvis du viser til den rettskjennelsen om mobiltelefoner.

Men når man tenker pris. Er det ikke mye lavere priser i utlandet? (tenker litt på frankrike)

Endret av vegesim
Lenke til kommentar

Det er det sikkert delte meninger om. Men uansett sier et EU-direktiv at lyden på en mp3-spiller ikke kan overstige et visst nivå. Og det har ført til at Apple måtte sette en sperre på volumet på iPod i Europa. Det er en sperre på iPod'ene fra USA også, men den er satt endel høyere.

Endret av tendilenz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...