kjelle392 Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Hei Jeg har et Creative eksternt USB-lydkort og et 5.1 Logitech høyttalersystem, samt et headset av merket Fatal1ty. Maskinas innmat består av et Asus P5K hovedkort med en Intel Core 2 Duo prosessor. Dette administreres av Vista. Problemet mitt er at uansett hva jeg stiller på av innstillinger (både på hardware og software) så blir lyden i headsettet relativ lav. Det vibrerer ikke akkurat i ørevoksen for å si det slik. Dette gjelder både om jeg kobler til headsettet til det eksterne lydkortet, eller går direkte på hovedkortets lydutgang. Høyttaleranlegget må jeg også skru rimelig høyt for å få det til å "ta av" (dvs. ca. 50% av hele volumintervallet). Før hadde jeg annen innmat og ikke eksternt lydkort (brukte det interne). Da fikk jeg så høy lyd som jeg bare ville, og klarte faktisk å sprenge både headsett og satellitter i surround-anlegget... Er det jeg som begynner å miste hørselen, eller kan det være noe jeg har oversett av innstillinger? Lenke til kommentar
mombog Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 kanskje det er programmet du spiller av med. jeg hadde klart å skru ned desibelen i winamp så jeg fikk ikke no lyd, klødde meg i hue i et par minutter da Lenke til kommentar
kjelle392 Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 Har prøvd med både Winamp, MediaMonkey og Windows Mediaplayer - og satt alt der på max uten at det hjelper, så dette er nok noe hardware-relatert er jeg redd. Lenke til kommentar
kjelle392 Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 Blir sikkert bannlyst nå, men bumper denne bittelitt og legger ved en skjermdump som kanskje kan forklare litt. Som dere ser, er gaugen for volumnivået på ca. 1/3 av max. Er det en skavank på lydkortet tror dere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå