Gå til innhold

jo større vekt jo mer muskler?

bkf_94

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det er snakk om like mange reps og like mange kilo vekter vil jeg si at det blir ganske like muskelutvikling på begge, selvfølgelig mye avhengig av kosthold, tidligere trening, gener og diverse.

Men hvis det er snakk om like mange reps med kroppen som vekt vil den på 80kg få større og sterkere muskler.

Er ikke det logisk?

-MK-

Lenke til kommentar

I starten vil det vel være det samme, men han som har minst på kroppen vil jo etterhvert få mindre å ta av så vil gå tregere for han utover i treninga. Likevel er det jo mest tydelig på han som er tynnest og mange som har litt på kroppen sliter veldig med å få skikkelig markering.

Selv er jeg ganske tynn og det har gjort at på under 1/2 år som jeg har trent er jeg mye mer markert enn kamerater som har trent i 1-3 år. Fleste av dem har nok mer muskler, men siden de har vesentlig høyere fettprosent så synes det ikke så godt. Som han han over sier, kosthold, gener og tidligere trening har mye å si.

Lenke til kommentar
vekt i seg sjølv vil ikkje ha noko å sei for muskeldannelse! :thumbup:

det har det jo... en som er 120 kg har større grunnlag for å f.eks ta 120 i benk enn en som veier 50 kg..muskler veier mer enn fett, derfor man har forskjellige vektklasser innen strykeløft

Endret av OZ-Racing
Lenke til kommentar
du har rett i utsagnet ditt. men det jeg sa var at vekt ikke har betydning for muskeldannelse, og det har det ikke.. det var det som var spørsmålet!

hmm, En fyr med større kroppsmasse får fortere mer muskler enn en fyr uten mye kroppsmasse hvis de trener like mye.. hvorfor tror du folk bulker?

edit: kommer også ann på gener og muskelfester, men sånn generelt er det sånn

Endret av OZ-Racing
Lenke til kommentar

Desto større du er når du begynner å trene styrke desto bedre utgangspunkt har du. Grunnen er at energien får man fra karbohydrater men når disse hovedsaklig er brukt opp er det noe av fettet som blir omdannet til energi. Dermed kan personen yte mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...