Tomas SG Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Jeg driver å lager støvfilter til maskinen min, og vil overvåke temperatur for å være sikker på at jeg ikke påvirker luftstrømmen for mye. Nå har jeg jo temperaturlesere på kabinettet mitt som gjør jobben med tanke på å se variasjoner, men jeg må nesten ned på gulvet for å lese lcd-displayet. Det eneste offisielle programmet jeg fant til å overvåke temp var en slik diger overdreven overclocking-utility. Jeg klarer meg med den, men det hadde vært flott med et mer minimalt program hvor temperaturmåling er fokus uten masse annet dill. Har forresten en gigabyte ga-p35-ds3, skulle det være av betydning. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 everest, det er stort og bælete, men gir temperaturene i oppgavelinjen Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Hvis du er ute etter cpu temp? så bruker jeg core temp. Det fungerer utmerket for meg og det er ikke stort og blærete Men såvidt jeg har forstått viser det ikke kabinett temp, hvis det var det du var ute etter? Lenke til kommentar
Xkr%#^+* Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Prøv dette: Speedfan Lenke til kommentar
Cerv Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 (endret) Jeg har lurt litt på det samme. Det er en eldre version av everest som ikke koster penger, jeg prøvde det, men tilsynelatende kunne jeg ikke lese av temperaturer der. Speedfan gir meg gode avlesninger på vifter, men flere sprikende avlesninger på cpu, så jeg er usikker på hvem jeg skal stole på. Core temp var vel det eneste programmet so far som jeg har kunnet lese av gpu temp på.. Kan søke etter en del programmer her: http://www.download.com/ Endret 13. januar 2008 av Cerv Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 min everest viser det meste, cpu, gpu, hardisker, nordside, sørside, HK Lenke til kommentar
Xkr%#^+* Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 (endret) Speedfan. Om jeg ikke husker helt feil er Cpu + core0 og core1 (eventuellt flere med flere kjerner) CPU temp, mens Core er GPU. Edit. Speedfan er også lite. Under 5 mb når det er lagt inn. Endret 13. januar 2008 av Tropetor Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Core Temp har gitt meg nøyaktige resultater der Speedfan ikke greier det. Speedfan er greit for å sjekke skjermkort også, i samme slengen da. Men +1 til core temp Lenke til kommentar
Tomas SG Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 Jau, bruker speedfan nå som var ganske greit. Litt knotete å finne ut hva som var hva, siden cpu/sys/gpu i speedfan er "temp/temp1/temp2". Helt ok ellers. Enkel å starte og få konkret oversikt. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Hva med HWmonitor? Lenke til kommentar
War Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Core temp sliter med vista, selv om duden sier den ikke skal det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå